کروش: فرگوسن گفت بمان و جانشینم شو/از رد پیشنهاد سرمربیگری منچستریونایتد پشیمان نیستم

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > فوتبال ملی – سرمربی تیم ملی ایران می گوید که او را با شعبده بازی از سرمربیگری تیم ملی کشورش کنار گذاشتند.

به گزارش ممتاز؛سایت رکورد پرتغال روز قبل مصاحبه مفصلی از کارلوس کروش سرمربی تیم‌ملی کشورمان منتشر کرد، مصاحبه‌ای که در آن درخصوص فرصت جانشینی فرگوسن، اختلافات با کریس رونالدو، وضعیت فعلی تیم‌ملی پرتغال، شرایط کار در ایران و… با کروش صحبت شده است.

از رد پیشنهاد سرمربیگری منچستریونایتد پشیمان نیستم

کارلوس کروش درخصوص کناره‌گیری فرگوسن از نیمکت‌ منچستریونایتد و حضور نام او در بین نامزدهای سرمربیگری شیاطین سرخ گفت: من در دو برهه دو همکاری موفق با فرگوسن داشتم و در برهه دوم از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ نفر دوم منچستر بودم و از همان زمان زمزمه‌های بازنشستگی الکس مطرح بود و از سوی باشگاه مذاکرات رسمی با من برای جانشینی او و سرمربیگری منچستریونایتد صورت گرفته بود. کلاً نام من همیشه برای جانشینی فرگوسن مطرح بود و قرار بود که پس از بازنشستگی او من به عنوان نفر اول روی نیمکت بنشینم و حتی در سال ۲۰۰۸ که تصمیم به ترک منچستر گرفتم فرگوسن به من پیشنهاد کرد که در تصمیمم تجدیدنظر کنم و برای جانشینی او هم که شده در کنارش بمانم اما من می‌خواستم با تیم‌ملی کشورم به جام‌جهانی بروم و در نهایت با تیم‌ملی پرتغال به جام‌جهانی ۲۰۱۰ در آفریقای‌جنوبی رفتم و از این تصمیم خود نیز هرگز پشیمان نیستم. فرگوسن به من گفت بمان و جانشینم باش اما از اینکه با تیم ملی پرتغال در جام‌جهانی که در قاره آفریقا برگزار شد حاضر بودم، پشیمان نیستم.

در مورد بنتو باید در آینده قضاوت کرد

کروش در بخش دیگری از صحبت‌هایش درخصوص وضعیت فعلی تیم ملی پرتغال و حضور این تیم در پلی‌آف با سوئد گفت: من مطمئنم که پرتغال توانایی پیروزی بر سوئد و حضور در جام‌جهانی را دارد. او درخصوص عملکرد پائولو بنتو در تیم‌ملی پرتغال گفت: الان هرکسی می‌تواند درخصوص او نظر دهد اما فقط آینده است که قضاوت درستی انجام خواهد داد. بنتو مربی‌ای حرفه‌ای، معتبر و محترم است اما فقط در آینده می‌توان درخصوص او قضاوت کرد.

با شعبده‌بازی مرا از تیم‌ملی کنار گذاشتند

کروش درخصوص تنش‌هایی که منجر به جدایی‌اش از تیم‌ملی پرتغال شد گفت: حالا دیگر همه می‌دانند چه اتفاقی افتاد و چه کسانی پشت آن ماجرا بودند. پروسه آزمایش دوپینگی که زمان من برای تیم‌ملی رخ داد مثل شعبده‌بازی و درآوردن خرگوش از کلاه بود. عده‌ای که به فکر منافع شخصی بودند و نه تیم‌ملی آن مسائل را پیش آوردند و همان‌ها هم باید پاسخگو باشند. همان‌طور که گفتم من به خاطر تیم‌ملی کشورم از سرمربیگری منچستریونایتد گذشتم اما ببینید در نهایت چه برخوردی با من شد.

من منفور نیستم

ایران را انتخاب کردم تا از فوتبال پرتغال دور شوم

سرمربی تیم‌ملی کشورمان در پاسخ به این سؤال رکورد که چرا در پرتغال هیچ‌کس تو را دوست ندارد؟ گفت: این‌طور نیست که هیچ‌کس مرا دوست نداشته باشد یا اینکه من منفور باشم. من هرکاری که می‌توانستم برای فوتبال پرتغال کرده‌ام و حالا هم تقدیر این بود که در خارج از پرتغال و در ایران کار کنم. اکنون ایران بهترین محل برای فعالیت من است چراکه دارم در فضایی دور از جو فوتبال پرتغال کار می‌کنم. من ایران را انتخاب کردم چراکه خودم می‌خواستم از آن فضای آلوده ایجادشده در فوتبال پرتغال دور شوم.

هرگز نمی‌توان از رونالدو ناامید شد

کروش در مورد ماجراهای اختلافاتش با کریس رونالدو گفت: رونالدو شاگرد من بوده و من هرگز مشکلی با او نداشته‌ام و رفتارهای عجیب و غریب او در جام‌جهانی ۲۰۱۰ را به حساب کم‌تجربگی و فشارهای بسیار وارد بر او گذاشتم، با این حال رونالدو بازیکنی است که هیچ‌وقت نمی‌توانید از او ناامید شوید.

ایرانی‌ها اگر بخواهند موفق می‌شوند

کروش در مورد صعود ایران به جام‌جهانی و شانس موفقیت این تیم در جام‌جهانی برزیل گفت: زمانی که هدایت ایران را برعهده گرفتم می‌دانستم که این تیم قدرتی بالقوه است که می‌تواند به قدرتی بالفعل تبدیل شود و تاکنون به اولین هدفی که می‌خواستیم که همان صعود به جام‌جهانی بود دست یافتیم اما من نمی‌توانم معجزه کنم و اگر خود ایرانی‌ها نخواهند اتفاق مهمی رخ نخواهد داد. من برای آنها که می‌خواهند مربی خوبی هستم. من کیس مناسبی هستم برای آنها که می‌دانند چه می‌خواهند و حالا هم اگر خود ایرانی‌ها بخواهند می‌توانند در جام‌جهانی ۲۰۲۴ موفق شوند.

۲۵۱ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.