کروش: کاری می‌کنیم حریفان آرزو کنند کاش در گروه تیم ملی ایران نبودند

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > فوتبال ملی – مهر نوشت:

کارلوس کروش سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران در گفتگو با فیفا از اهداف خود در رقابتهای جام جهانی گفت و اعلام کرد می خواهد به آرزوی ایرانی ها که صعود از مرحله گروهی رقابتهای جام جهانی است جامه عمل بپوشاند.
کارلوس کروش گفتگویی را با سایت فیفا انجام داده و به سوالات مطرح شده پاسخ داده است:
*صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ برزیل با تیم ملی ایران چطور رقم خورد؟
رقابتهای مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا به دلیل مسافت های زیاد بین کشورها و سفرهای طولانی مدت و همچنین تفاوت های آب و هوایی و رطوبت بسیار دشوار است. دیدار پایانی ما مقابل کره جنوبی در سئول دیداری بسیار دشوار بود و گل رضا قوچان نژاد در آن دیدار یکی از به یادماندنی ترین صحنه های تاریخ فوتبال ایران است. مرحله مقدماتی جام جهانی برای این سفری به جهنم بود اما اکنون سفری به بهشت برای ایرانی ها رقم خورده است. ما می خواهیم در برزیل از رقابتهای جام جهانی لذت ببریم و مردم و هواداران ایرانی را خوشحال کنیم. ما به منظور افتخار آفرینی برای ایران به برزیل خواهیم رفت.
*همیشه گفته اید علاوه بر صعود به جام جهانی می خواهید استعدادهای فوتبال ایران را کشف کنید، آیا به این هدف خود دست پیدا کردید؟
بدون در اختیار داشتن بازیکنان با تجربه و با کیفیت نمی توانیم در رقابتهای جام جهانی حضور پیدا کنیم. در طول ۲ سال گذشته تقریبا تمام اروپا را برای پیدا کردن بازیکنان با استعداد ایرانی زیر پا گذاشتم. روز اولی که سرمربی ایران شدم تنها یک بازیکن لژیونر در تیم ملی بود اما اکنون ما ۶ یا ۷ بازیکن لژیونر داریم. البته این هنوز کافی نیست اما مطمئنا از روز اولی که سرمربی ایران شدم بهتر است. رضا قوچان نژاد بهترین مثال در این مورد است که ما در ابتدا او را در اختیار نداشتیم.
*هدف شما از هم اکنون با تیم ملی ایران چیست؟
در طول ۲٫۵ سال گذشته انتظار اصلی ۷۸ میلیون ایرانی را که صعود به جام جهانی بود برآورده کردیم. وقتی بازیکنان رویا و آرزوهای یک ملت را روی دوش خود احساس می کنند تحمل این بار بسیار دشوار است. پیراهن تیم ملی مقدس است و مسئولیت سنگینی به همراه دارد. اما امروز رویا برای ایرانی ها به حقیقت پیوسته است.
اکنون فاز جدیدی آغاز شده است. باید بدانیم که ما برای تفریح یا تعطیلات به برزیل سفر نمی کنیم. با افتخار، عزت و احترام می خواهیم مقابل بهترین تیم های ملی جهان به میدان برویم. تا جایی که توان داریم بجنگیم و به یک هدف اصلی دست پیدا کنیم. ایران تا به حال در جام جهانی از گروه خود صعود نکرده است بنایراین ماموریت ما در جام جهانی این خواهد بود که هر کاری لازم است برای تحقق این هدف انجام دهیم. ما در بین مدعیان جام جهانی نیستیم و قبل از قرعه کشی می دانستم که ۳۱ تیم دیگر آرزو دارند ایران در گروه شان قرار بگیرد. اما اکنون هدف ما این است که ثابت کنیم کاش این آرزو را نمی کردند.
۴۳ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.