کشاورزی ایران فرصتی بکر برای سرمایه گذاری

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

با وجود اینکه سهم بخش کشاورزی در توسعه اقتصاد ملی و امنیت غذایی کشور بالاست اما فقط ۴٫۵ درصد از محل سرمایه گذاری های کشور iبه این بخش اختصاص پیدا کرده است.

داود یارمحمدی کارشناس کشاورزی در گفتگو با خبرنگار  اقتصادی باشگاه خبرنگاران،‌ با اشاره iبه وضعیت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در ایران گفت: کشاورزی iبه دلیل استفاده از نهاده های طبیعی همچون آب و زمین سهم مهمی در تولید ناخالص داخلی دارد و می تواند فرصت های زیادی در اختیار سرمایه گذاران قرار دهد.

وی گفت: سرمایه گذاری در این بخش با توجه iبه سهم آن در تولید ناخالص داخلی تامین کننده اشتغال برای درصد بالایی از نیروی کار، تامین مواد اولیه برای بخش صنعت و خدمات از همه مهمتر امنیت غذایی کشور است.

یارمحمدی iبه سیاست گذاری در این عرصه اشاره کرد و گفت: با توجه iبه نقش مهم تولیدات کشاورزی در امنیت غذایی جامعه لازم است تا سیاستگذاران توجه ویژه iبه سرمایه گذاری در این بخش کنند، iبه گونه ای که باید منابع محدود بودجه عمومی و سرمایه گذاری خصوصی را iبه iبهترین شکل iبه سوی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی هدایت کنند.

این کارشناس نحوه هدایت سرمایه گذاری iبه بخش خصوصی را iبه اینگونه توضیح داد و گفت: این امر تنها با کاهش ریسک و مدیریت مبنایی در کشاورزی قابل تحقق بوده و یکی از ابزارهای مدیریت ریسک، بیمه فعالیت های کشاورزی است.

یارمحمدی تاکید کرد: سرمایه گذاری در بخش کشاورزی منوط iبه شناخت این بخش و ویژگی های ریسک آن است که با وجود سهم ۱۳ درصدی بخش کشاورزی آن در تولید ناخالص ملی، سهام ۲۰ درصدی در اشتغال تأمین ۸۷ درصدی نیاز غذایی کشور هنوز iبه جایگاه واقعی خود نرسیده و  سهم بخش کشاورزی از سرمایه گذاری ۴٫۵ درصد است.

وی در پایان گفت: با وجود سهم بخش کشاورزی در اقتصاد ملی و امنیت غذایی کشور باید مسئولان با حمایت همه جانبه زمینه سرمایه گذاری در این بخش و نیز افزایش تولید محصولات کشاورزی را فراهم کنند./س


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.