کشاورزی مزیتی که فراموش شده است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بخش کشاورزی کشور ما با دارا بودن اقلیم آب و هوایی متنوع و جمعیت فعال در آن و با توجه به ارزش افزوده بالای ایجاد شده و اهمیت بالای امنیت غذایی در شرایط فعلی اقتصاد کشور از جایگاه ویژه ایی در اقتصاد برخوردار است.

علی ایرانپور عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در رابطه با اهمیت بخش کشاورزی در رشد و توسعه اقتصادی گفت: کشاورزی به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه جایگاه ویژه ایی در رشد اقتصادی هر کشوری دارد. این خصوصیت برای کشور ما و با توجه جمعیت فعال در آن و اقلیم آب و هوایی متنوع در سطح کشور پررنگ تر تاثیر گذار تر می شود. همچنین ارزش افزوده ایجاد شده در این بخش یکی دیگر از مزیت های آن به شمار می آید.

وی در ادامه بیان کرد: در شرایط فعلی کشور ما و به دلیل تحریم های اقتصادی موضوع امنیت غذایی به یک موضوع اساسی تبدیل شده که بخش کشاورزی به عنوان تامین کننده بخش غذایی کشور به یکی از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی که مد نظر مقام معظم رهبری می باشد، تبدیل شده است.

علی ایرانپور تصریح کرد: حوزه کشاورزی نیازمند توجه جدی مجلس و دولت در ارائه طرح و لوایح است که تسهیل کننده امور در این بخش باشد.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.