کشتی روسیه در بازی‌های آسیایی حضور خواهدداشت

با اعلام میخائیل مامیاشویلی تیم‌های کشتی روسیه در بازیهای آسیایی هانگژو حضور خواهند داشت.

کشتی روسیه در بازی‌های آسیایی حضور خواهدداشت

به گزارش ممتاز نیوز، فدراسیون کشتی روسیه به بازی های آسیایی چین دعوت شد. میخائیل مامیاشویلی رئیس فدراسیون گفت که این دعوت نامه را  پذیرفته شد و بر این اساس کشتتی گیران روس در بازیهای آسیایی که قرار است در چین برگزار شود حضور خواهند داشت.

بازی های آسیایی از ۲۳ سپتامبر تا ۸ اکتبر ۲۰۲۳ در هانگژو برگزار می شود و پیش از این گفته شده بود که ورزشکاران روس برای کسب سهمیه بازیهای المپیک در این رویداد شرکت خواهند کرد.

به این ترتیب تاکنون فدراسیون‌های ژیمناستیک و کشتی روسیه اعلام کردند که برای شرکت در بازی‌های آسیایی امسال دعوت شده‌اند، اقدامی که نشان دهنده این است که مسیر حضور ورزشکاران روس در بازیهای المپیک هموار شده است.

کمیته بین‌المللی المپیک ماه گذشته اعلام کرد که ورزشکاران روسیه و بلاروس که به دلیل جنگ در اوکراین از شرکت در مسابقات کسب سهیمه در اروپا محروم شده‌اند، ممکن است از طریق شرکت در بازیهای آسیایی برای کسب سهمیه اقدام کنند.

این در حالی است که مسئولان برگزارکننده بازیهای آسایی هنوز واکنشی به صحبت های رئیس فدراسیون کشتی و ژیمناستیک روسیه نداشته‌اند.

شورای المپیک آسیا نیز قبلا تمایل خود را به حضور ورزشکاران روس در بازیهای آسیایی نشان داده بود و به نظر می رسد کمیته بین المللی المپیک در نهایت به یک راه حل برای چالش حضور ورزشکاران روسیه در بازیهای المپیک رسیده است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.