کشف‌ محموله ۳۰میلیاردی قاچاق در بندرعباس‌

پلیس بندرعباس موفق به کشف دو محموله بزرگ قاچاق به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در این شهرستان شد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس، سرهنگ احمد دادستانی جانشین فرماندهی انتظامی هرمزگان عصر امروز در نشست تشریح عملیات‌های مهم پلیس با بیان اینکه مقابله با قاچاق و قاچاقچیان همواره از دستورالعمل‌های مهم پلیس در هرمزگان است، افزود: در ماه‌های اخیر با تاسی از فرمایشات رهبری پیرامون سال تولید ملی پلیس نیز در استان‌هایی همانند هرمزگان دستاوردهای خوبی در باب مقابله با قاچاق داشته است.

وی در ادامه از کشف دو محموله بزرگ قاچاق در بندرعباس طی ساعات گذشته خبر داد و اظهار داشت: یکی از این محموله‌های در واقع محموله‌ از لوازم خانگی شامل انواع یخچال، لباسشویی، ظرفشویی و کولر و سایر لوازم خانگی بود که به صورت دپو در یکی از محله‌های مسکونی بندرعباس کشف شده است.

دادستانی ارزش این محموله را بیش از ۲۰ میلیارد ریال عنوان و اضافه کرد: این اقلام به صورت غیر قانونی در واحد مدنظر نگه‌داری می‌شده است.

وی ادامه داد: در این عملیات نقش مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان حائز اهمیت بود به نحوی که با کار اطلاعاتی بی نقص این محل کشف و از ورود کالاهای یاد شده به صورت قاچاق به بازار جلوگیری شد.

این فرمانده ارشد انتظامی در ادامه همچنین از کشف یک محموله پوشاک قاچاق در یکی از پاسگاه‌های ایست بازرسی خبر داد و افزود: حاملان این محوله نیز قصد داشتند با مدارک جعلی و تقلبی این محموله که ارزش آن بالای ۱۰ میلیون ریال تخمین زده شده است را از استان خارج کنند.

دادستانی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: قاچاق می‌تواند اقتصاد کشورها را به سمت نابودی بکشاند از همین رو پلیس با درک این مهم همواره در پی مقابله با این پدیده برمی‌آید و انتظار دارد مردم نیز در این راستا تعامل لازم را داشته باشند.

یادآور می‌شود، هرمزگان به دلیل مجاورت با آب‌های آزاد و برخورداری از طول ساحل حدود دو هزار کیلومتری از دیرباز در معرض پدیده قاچاق قرار داشته است.

غالب کالاهای خارجی به صورت قاچاق از کشور را سوخت و غالب اجناس وارداتی را پوشاک، لوازم خانگی و غذایی تشکیل می‌دهد.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.