کشف خاکستر هزاران قربانی نازی‌ها در لهستان

لهستان خاکستر اجساد ۸ هزار نفر از قربانیان نازی‌ها را کشف کرد .

کشف خاکستر هزاران قربانی نازی‌ها در لهستان

به گزارش ممتاز نیوز، انستیتوی ملی یادبود در لهستان اعلام کرد که در یک گور دسته‌جمعی در نزدیکی یکی از اردوگاه‌های ساخته شده به دست نازی‌ها بقایای اجساد هشت هزار نفر کشف شده است.

بقایای اجساد این افراد در نزدیکی اردوگاه کار اجباری سولدائو از دل خاک بیرون کشیده شد. نیروهای آلمان نازی این اردوگاه را در جریان اشغال خاک لهستان در طول جنگ جهانی دوم ساخته بودند. 

پیش از این تخمین زده می‌شد که حدود ۳۰ هزار نفر در اردوگاه سولدائو کشته شدند با این حال رقم دقیق قربانیان هیچ‌گاه مشخص نشد. توماش یانکوفسکی، از کارشناسان انستیتوی ملی یادبود در لهستان می‌گوید بیش از ۱۵ هزار کیلوگرم خاکستر یا  پودر به جا مانده از اجساد قربانیان نازی‌ها کشف شده است. رقمی که می‌تواند به این معنا باشد که این بقایای انسانی متعلق به دستکم هشت هزار نفر است.

مقامات لهستان تخمین می‌زنند که هر دو کیلوگرم خاکستر کشف شده تقریبا متعلق به یک جسد است.

به گفته توماش یانکوفسکی این افراد «احتمالا حوالی سال ۱۹۳۹» در این محل کشته شدند. این کارشناس انستیتوی ملی یادبود در لهستان می‌افزاید که اغلب قربانیان احتمالا از نخبگان لهستان در زمان خود بودند.

مقامات آلمان نازی در سال ۱۹۴۴ برای از بین بردن آثار این قتل عام، زندانیان یهودی را مجبور کردند تا اجساد را پس از سوزاندن در نزدیکی اردوگاه سولدائو دفن کنند. 

قرار است نمونه‌هایی از خاکسترهای کشف شده در آزمایشگاه مورد بررسی قرار گیرد. انجام آزمایش‌های «دی ان ای» بر روی این خاکسترها به تشخیص هویت قربانیان کمک خواهد کرد. 

انستیتوی ملی یادبود در لهستان درباره جنایت‌های روی داده در دوران اشغال این کشور به دست آلمان نازی و حکومت کمونیستی تحقیق می‌کند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.