کشف یک حفره امنیتی مشکوک در دستگاه های سامسونگ

۲۸م آذر ،

فاوانیوز: این آسیب پذیری توسط یکی از اعضای XDA کشف شده است. Alephzain گفت: با استفاده از این آسیب پذیری می‌توان از مجوزهای سیستم عبور کرد، به برنامه‌های کاربردی اجازه می‌دهد تا داده‌ها را از روی RAM دستگاه استخراج کنند یا کد مخربی را به هسته آن تزریق نمایند.

به گزارش فاوانیوز به نقل از عصر ایران؛ با استفاده از این آسیب‌پذیری می‌توان از مجوزهای سیستم عبور کرد، به برنامه‌های کاربردی اجازه می‌دهد تا داده‌ها را از روی RAM دستگاه استخراج کنند یا کد مخربی را به هسته آن تزریق نمایند.

یک حفره امینتی مشکوک که تعدادی از گوشی‌های هوشمند سامسونگ را تحت تاثیر قرار داده است می‌تواند سبب شود تا مهاجمان دسترسی برنامه‌ها و داده‌های کاربر را بدست آورند.

این آسیب پذیری توسط یکی از اعضای XDA کشف شده است. Alephzain گفت: با استفاده از این آسیب پذیری می‌توان از مجوزهای سیستم عبور کرد، به برنامه‌های کاربردی اجازه می‌دهد تا داده‌ها را از روی RAM دستگاه استخراج کنند یا کد مخربی را به هسته آن تزریق نمایند.

او همچنین اشاره کرد: زمانی که در حال یافتن راه تازهی برای ورود به root گوشی Galaxy S3 خود بوده است، به طور اتفاقی این آسیب پذیری را کشف می‌کند.
 
گوشی‌های Galaxy S2، Galaxy Note و Meizu MX را نیز در معرض این آسیب پذیری قرار دارند.

با این وجود گوشی Nexus 10 که از تراشه Exynos ۵ استفاده می کند تحت تاثیر این آسیب پذیری قرار ندارد.

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.