کشف ۴۰ هزار عدد قرص قاچاق در انزلی

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت انزلی از کشف ۴۰ هزار و ۴۳۸ عدد انواع قرص‌های چاقی و لاغری قاچاق و غیر استاندارد در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس، محمود خوشدل عصر امروز در جریان بازدید از واحدهای صنفی این شهرستان اظهار کرد: اجرای این بازدیدها در راستای نظارت و کنترل بهتر و بیشتر بر واحدهای صنفی برای رضایت‌مندی شهروندان است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی به صورت مشترک همزمان با آغاز موج جدیدی از سفرهای تابستانی در انزلی در حال انجام است، تصریح کرد: اکنون این طرح به صورت ویژه در مراکز عرضه اقلام خوراکی و غیر خوراکی، وضعیت بهداشتی مراکز اقامتی و رستوران‌ها، نانوایی‌ها، پارک‌ها و بخش حمل و نقل‌های درون و برون شهری انجام می‌شود.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت انزلی با اشاره به اجرای طرح شبنم در راستای اجرای دقیق و بهتر بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی، افزود: طرح شبنم در انزلی مانند سراسر کشور برای چهار گروه از کالا در راستای جلوگیری از کالای خارجی قاچاق در حال انجام است.

وی، داشتن بارکدهای دوبعدی کالا را از مشخصه‌های کالای قابل عرضه و مجاز دانست و بیان کرد: گشت‌های مشترک بازرسی از واحدهای صنفی با هدف ساماندهی وضعیت کالای غیر استاندارد و جلوگیری از ورود اقلام قاچاق صورت می‌گیرد.

خوشدل خاطرنشان کرد: تمام کالا و مکمل‌های دارویی و نیروزای قاچاق و یا غیر استاندارد از واحدهای صنفی متخلف با همکاری نیروی انتظامی این شهرستان جمع‌آوری و ضبط می‌شود.

به گفته وی، واحدهای صنفی متخلف به همراه کالای کشفی غیر استاندارد با تشکیل پرونده به اداره تعزیرات حکومتی انزلی برای رسیدگی معرفی شده‌اند.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت انزلی به کشف مکمل‌های دارویی قاچاق و غیر استاندارد اشاره کرد و یادآور شد: بالغ بر ۴۸۲ کیلو انواع مکمل‌های دارویی در راستای اجرای طرح‌های مشترک نظارتی در انزلی کشف و ضبط شده است.

وی از کشف ۴۰ هزار و ۴۳۸ عدد انواع قرص‌های چاقی و لاغری قاچاق و غیر استاندارد در سطح واحدهای صنفی انزلی خبر داد و افزود: تمام این قرص‌های غیر استاندارد در حین گشت‌های مشترک بازرسی با حضور و همکاری بازرسان فرمانداری، تعزیرات حکومتی و دیگر اداره‌های مرتبط این شهرستان کشف و ضبط شده است.

خوشدل، کشف ۹۵ عدد انواع آمپول‌های نیرو زای غیر استاندارد را نیز از جمله دیگر کالای کشف شده در این شهرستان برشمرد و متذکر شد: در مجموع بالغ بر ۲۱۰ میلیون و ۸۴۰ هزار ریال برای واحدهای متخلف مذکور از طرف اداره تعزیرات حکومتی انزلی جریمه در نظر گرفته شده است.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.