کلام نورانی امام خمینی(ره) پس از آزادی خرمشهر از الهامات ذات حق بود

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

رئیس اداره عقیدتی-سیاسی نیروی زمینی ارتش گفت: صدام پس از اشغال خرمشهر چنان استحکاماتی را در اطراف این شهر ایجاد کرده بود که کسانی که کلام نورانی امام خمینی(ره) را در رابطه با آزادی خرمشهر شنیدند به الهامات ذات حق پی برد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام وفا رئیس اداره عقیدتی-سیاسی نیروی زمینی ارتش در همایش یادمان شهدای خرمشهر که صبح امروز ( یک‌شنبه ۴ خردادماه) در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، طی سخنانی ضمن گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر گفت: صدام پس از اشغال خرمشهر چنان استحکاماتی را در اطراف این شهر ایجاد کرده بود که کسانی که کلام نورانی امام خمینی (ره) را در رابطه با آزادی خرمشهر شنیدند به الهامات ذات حق پی بردند.

وی ادامه داد: آرزوی ما این است که همه انسان‌ها در صلح و صفا باشند و هیچ جنگی در دنیا نباشد اما آمادگی نیروهای مسلح ما برای دادن پاسخ دندان‌شکن به دشمنان ضروری است.

حجت‌الاسلام وفا با اشاره به موقعیت ژئوپلتیک خرمشهر در زمان اشغال اظهار داشت: خرمشهر در زمان اشغال در سال ۱۳۵۹ حدود ۲۵۰ هزار جمعیت داشت و حدود ۱٫۵ میلیون در سال در این شهر بندری ترخیص کالا صورت می‌گرفت.

وی ادامه داد: خرمشهر در طول دویست سال اخیر چهار مرتبه مورد دست درازی دشمنان قرار گرفت که در سه مرتبه نخست حکام قاجاریه و پهلوی این شهر را با معامله سیاسی از انگلیسی‌ها بازستاندن اما در سال ۵۹ این بازوان توانمند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بود که خرمشهر را از دست رژیم فاسد صدام آزاد کرد.

رئیس اداره عقیدتی- سیاسی نیروی زمینی ارتش با اشاره به عظمت عملیات آزادسازی خرمشهر بیان داشت: در عملیات بیت‌المقدس که آزادی خرمشهر انجامید در منطقه‌ای حدود چهل کیلومتر هشت پل احداث شد و چهار هزار نیرو از رودخانه عبور کرده و توانستند خرمشهر را آزاد کنند و نوزده هزار عراقی را به اسارت بگیرند.

حجت‌الاسلام وفا در ادامه  اظهار داشت: صدامی که در ابتدای جنگ از فتح یک هفته‌ای تهران سخن می‌گفت پس از عملیات فتح خرمشهر مستأصل شد و طی اطلاعیه از عدم عقب‌نشینی خبر داد.

رئیس اداره عقیدتی- سیاسی نیروی زمینی ارتش در پایان با یادآوری سخن حضرت امام (ره) مبنی بر سیلی‌خوردن صدام از ملت ایران خاطرنشان کرد: پس از آن‌که از آنکه رژیم  صدام اعدام شد و جنازه‌اش در تکریت دفن شد پسرعموی او جنازه‌اش را بیرون کشید و پس از تکه‌تکه کردن بدنش آن را جلوی حیوانات درنده انداخت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.