کلاهبرداری جدید پیامکی در کمین مشترکان همراه اول

کلاهبرداری جدید پیامکی در کمین مشترکان همراه اول

در یک کلاهبرداری جدید پیامکی، با ارسال پیامکی مبنی بر برنده شدن مشترکان همراه اول در طرح ثامن اقدام به درخواست و دریافت مشخصات مشترک و کارت عابربانک او و در نهایت کلاهبرداری اینترنتی می کنند.

به گزارش جوان آنلاین و به نقل از روابط عمومی مخابرات اصفهان، در این کلاهبرداری، ابتدا پیامکی با مضمون برنده شدن مشترک در طرح ثامن ارسال می شود که در این پیامک از مشترک خواسته می شود که کد ملی خود را جهت تایید ارسال کند.
اگر مشترک کد ملی خود را ارسال کند پیامک دومی مبنی بر درخواست مشخصات عابربانک مشترک از جمله شماره کارت، کد موجود بر روی کارت و رمز دوم کارت بمنظور دریافت وجه جایزه ارسال می شود.
مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات استان اصفهان در این زمینه گفت: در چند روز گذشته تماس های زیادی از سوی مردم درباره این کلاهبرداری صورت گرفته است.
سید جمال سیاوشی افزود: اگر مشترکی مشخصات عابربانک خود را ارسال کند تبهکاران به راحتی می توانند حساب بانکی او را تخلیه کنند.
وی با اشاره به اینکه این پیامکها از طریق شماره های تلفن همراه اپراتورهای دیگر ارسال شده تاکید کرد: اگر مشترکی چنین پیامکی دریافت کند مطمئن باشد که این پیامک دروغین و برای کلاهبرداری ارسال شده است و به آن پاسخ ندهد.
وی خاطرنشان کرد: اسامی برندگان طرحهای همراه اول فقط از طریق پایگاه اینترنتی این اپراتور به نشانی mci.ir اعلام می شود.
سیاوشی گفت: موضوع این کلاهبرداری به پلیس فتا اصفهان اطلاع داده شده و اقدامات لازم جهت شناسایی این کلاهبرداران و برخورد با آنها در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه اگر مشترکی خواستار عدم دریافت پیامکهای تبلیغاتی انبوه است می تواند آن را به سامانه ۹۹۹۰ اطلاع دهد تصریح کرد: شرکت مخابرات نمی تواند برای جلوگیری از ارسال پیامکهای تبلیغاتی از طریق شماره های تلفن معمولی اقدامی انجام دهد و خود مشترکان باید در این زمینه هوشیار باشند.
وی از مشترکان تلفن همراه خواست که به شماره های تلفنی که آن را نمی شناسند پاسخ ندهند و تحت هیچ عنوان اطلاعات شخصی و مالی خود را ارسال نکنند.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.