کلید تدبیر و امید دولتمردان راهگشای درهای بسته محصولات تراریخت

اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس چهارمین همایش ملی ایمنی زیستی و مهندسی ژنتیک خبر داد:

محصولات تراریخت و قانون ایمنی زیستی که هنوز در بحث امنیت غذایی و سلامت وارد عرصه کمک به همنوعان نشده یا کلید تدبیر و امید دولتمردان می تواند موثر واقع شود.

بهزاد قره یاضی رئیس چهارمین همایش ملی ایمنی زیستی و مهندسی ژنتیک کشورمان در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران افزود: بیوتکنولوژی می تواند در سلامت انسان، محیط زیست، امنیت غذا نقش ایفا کند و لازمه این امر حمایت مادی و معنوی دولتمردان از انجمن های علمی بعنوان آگاه و امین درمصادیق گوناگون است.

وی در خصوص هشتمین همایش ملی بیوتکنولوژی و چهارمین همایش ملی ایمنی زیستی ایران اظهار داشت: به سبب اهمیت مباحث بیوتکنولوژی این همایش هر دو سال یکبار و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی برگزار می گردد.

وی در ادامه عنوان کرد: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در حالی شاهد واردات  ۱۶میلیارد دلاری بودیم که محققان داخلی کشور در عرصه محصولات تراریخت بدلیل عدم حمایت دولتمردان نادیده گرفته شدند. جامعه نیازمند محصول دانش بنیان است .

قره یاضی رئیس چهارمین همایش ملی ایمنی زیستی گفت: توانمندی محققان در عرصه بیوتکنولوژی و اهمیت مبحث امنیت غذایی و سلامت نشان می دهد که جامعه نیازمند محصول دانش بنیان است.

وی در ادامه ضمن اظهار خرسندی در دولت تازه افزود: امید داریم دولت تدبیر و امید بتواند قفل درهای بسته ایمنی زیستی را بازنموده و مطابق منویات مقام معظم رهبری شاهد افزایش تولید داخلی و رشد اقتصادی کشورمان باشیم. /ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.