کمبود آمبولانس و راننده درپزشکی قانونی

مهر : مدیرکل پزشکی قانونی تهران از انتقال روزانه ۳۰ جسد از سطح استان تهران به مرکز پزشکی قانونی خبر داد و افزود: با کمبود آمبولانس و نیروی کار مواجه هستیم.

دکتر بشیر نازپروربا اعلام اینکه در سال گذشته ۱۰ هزار و ۳۷۹ جسد توسط مرکز تشخیصی آزمایشگاهی استان تهران به این مرکز انتقال یافته است گفت: متوسط ماهیانه آن ۸۶۵ جسد است که هم اکنون ما روزانه حدود ۳۰ جسد را به کهریزک منتقل می کنیم.

وی با بیان اینکه تنها ۱۲ آمبولانس در اختیار پزشکی قانونی تهران برای حمل اجساد است گفت: ما باید با این۱۲ آمبولانس از شرق تا رودهن و بومهن، از شمال شرق، لواسانات، جنوب، حسن آباد، غرب، ایستگاه وردآورد اتوبان کرج، جنوب غرب، محدوده اسلامشهر، شمال غرب، کن و امامزاده داود را برای حمل اجساد پوشش دهیم.

مدیرکل پزشکی قانونی پایتخت گفت: هرچند که بر اساس قانون شهرداریها موظف به حمل اجساد هستند ولی در مورد تهران پزشکی قانونی به صورت داوطلبانه اقدام کرده در حالی که حداقل بیش از ۱۵ آمبولانس و راننده و نیروی کاری کم داریم.

نازپرور افزود: بر اساس قانون با اعلام نیروی انتظامی (آگاهی) و بیمارستانها (با دستور قضایی) نیروهای پزشکی قانونی برای حمل اجساد وارد می شوند.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.