کمبود ایستگاههای لرزه‌نگاری کشور

۲۱م دیماه ،

به گزارش نوساز به نقل از خبرنگار ایلنا، فرهنگ احمدی گیوی در مراسم امضا تفاهم نامه سازمان امداد و نجات و موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران گفت: تا قبل از امضا این تفاهم نامه روابط خوب و صمیمی بین موسسه و سازمان برقرار بود ولی با امضا این تفاهم نامه، روابط صمیمانه به صورت رسمی به کار خود ادامه می‌دهد و می‌توانیم با گسترش همکاری‌ها در زمینه امداد رسانی در زمان بروز زلزله بهتر عمل کنیم.

رئیس موسسه ژئوفیزیک تهران در رابطه با اقدامات این موسسه خاطرنشان کرد: پیرو ۲ مصوبه سال‌های ۸۲ و ۸۴ این موسسه مسئول اطلاع رسانی زمین لرزه‌ها شناخته شده است ولی امسال برای اولین بار بودجه مشخصی برای موسسه در نظر گرفته شده است که هنوز این بودجه به موسسه داده نشده است.

وی ادامه داد: اگر حمایتی از این موسسه صورت نپذیرد ما نمی‌توانیم به فعالیت خود ادامه دهیم.

احمدی گیوی ضمن ضمن تاکید بر کمبود تعداد ایستگاه‌های لرزه نگاری در کشور افزود: ۱۰۰ ایستگاه لرزه نگاری در قالب ۲۰ شبکه کار می‌کند که توزیع این ایستگاه‌ها بر اساس حساسیت و گسل‌های کشور صورت گرفته است و متاسفانه تعداد ایستگاه‌های موجود ما یک پنجم سطح استاندارد آن است و اگر بخواهیم در زمینه لرزه نگاری‌ها دقیق عمل کنیم باید تعداد ایستگاه‌ها را به ۵۰۰ ایستگاه فعال در کشور برسانیم.

وی در رابطه با گسترش همکاری‌ها بین هلال احمر و موسسه ژئوفیزیک اظهار کرد: خوشبختانه ۴۰۰ پایگاه فعال هلال احمر در سراسر کشور فعال است که می‌توان از این ظرفیت درجهت افزایش ایستگاه‌های لرزه نگاری در کشور استفاده کرد.

احمدی گیوی ادامه داد: همچنین می‌توانیم با آموزش مبانی زلزله‌شناسی به امداد گران هلال احمر و آموزش نیروهای موسسه ژئوفیزیک توسط امدادگران هلال احمر، نیروهای سازمان امداد و نجات و موسسه ژئوفیزیک را در برابر خطرات به کارآمدی بهترین برسانیم.

وی در رابطه با اهمیت پیش نشانگر‌ها در راستای کنترل خسارات زمین لرزه افزود: باید با تقویت پژوهش‌های مشترک بتوانیم پیش نشانگرهای زمین لرزه را شناسایی کنیم تا دغدغه مردم در زمینه زلزله رفع شود.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.