کمبود فضا سبب رهاسازی معتادان از سوی نیروی انتظامی می‌شود/نمی‌خواهیم معتادان را انبار کنیم

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: به سبب اینکه فضا و امکانات برای نگهداری معتادان کافی نیست و حجم بازداشتی‌ها هم بسیار می‌شود،نیروی انتظامی مشخصات و آدرس آنها را می‌‌گیرد و رها می‌کند تا بعد به سراغشان برود.

عبدالرضا رحمانی فضلی در گفت وگو با فارس در مورد طرح جمع‌آوری معتادان از سوی نیروی انتظامی و رها‌سازی آنها گفت: ما برای نگهداری معتادان به اردوگاه و کمپ‌هایی نیاز داریم چرا که باید حتماً برای این اشخاص تدارک لازم دیده شود،این اشخاص معتادند و باید تحت درمان قرار گیرند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ظرفیت این اماکن در بعضی موارد پر می‌شود از بعضی از معتادان تعهد می‌گیرند. از بعضی دیگر آدرس محل سکونت را و از بعضی نیز ضمانت می‌گیرند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بنابراین به صورت موقت معتادان رها می‌شوند تا دوباره در فرصتی دیگر جمع‌آوری شوند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: اکنون از شهرداری تهران و جاهای دیگر خواهش کرده‌ایم که به ما کمک کنند و اماکن خالی‌ که دارند را در اختیار ما بگذارند تا آنها را تجهیز کنیم و بتوانیم کار جمع‌آوری معتادان را به خوبی انجام دهیم.

وی در پاسخ به این پرسش که «منظورتان این است که قبل از جمع‌آوری معتادان ابتدا مکان نگهداری معتادان تدارک داده می‌شود»،گفت: فضا و امکانات در این مورد بسیار مهم است باید ابتدا مکان آماده باشد و سپس آنها را جمع‌آوری کنیم. چرا که نمی‌خواهیم معتادان را ببریم و انبار کنیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: این اشخاص باید بستری شوند، به درمان و پزشک احتیاج دارند و به آنها باید دارو بدهیم اما چون در بعضی موارد حجم بازداشتی‌ها بسیار می‌شود مشخصات و آدرس آنها را می‌‌گیرند تا بعد به سراغشان بروند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. حسین البوعبید:

    بنده اعتیاد داشتم هالا هم به لطف خدا پاک شدم متاهل وسه بچه دارم بیکارم وحال مایم خیلی ضعیف هست واجر نشین هستیم وممنون از هماریتون وکمک شما

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.