کمبود نیروی انسانی و نبود مدارس هوشمند مشکلات مدارس عشایری

۲۶خردادماه،

کمبود نیروی انسانی و نبود مدارس هوشمند مشکلات مدارس عشایری

کمبود نیروی انسانی و نبود مدارس هوشمند مشکلات مدارس عشایری

مدیر کل دفتر امور مناطق کمترتوسعه یافته و عشایر کشور اعلام کرد: کمبود نیروی انسانی، نبود انگیزه کافی برای تدریس معلمان در مناطق عشایری و همچنین عدم هوشمندسازی  مدارس عشایر از جمله مشکلاتی است که در سال های اخیر با آن دست و پنجه نرم می کنیم.

به گزارش راسخون، عبدالرضا شکیبافر در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب گفت: هوشمندسازی مدارس عشایر از سال ۱۳۸۹ آغاز شده است، اما با توجه به تغییر نظام آموزشی و ایجاد بعضی دروس مانند کار وفناوری باید روند هوشمندسازی مدارس عشایر سرعت بیشتری به خود بگیرد.

وی افزود: در سال قبل اعتبارات استانی لازم اختصاص یافته شد و تعدادی لپ تاپ برای دانش اموزان تهیه شد. البته مدیران مجتمع های آموزشی نیز امکانات خود را د راختیار دانش اموزان عشایری می گذارند.

شکیبافر با اشاره به ایجاد اتوبوس های سیار فناوری اطلاعات در بعضی از استان ها گفت: این اتوبوس ها در مناطق عشایری به ویژه در استان های خوزستان، خراسان شمالی، فارس و کرمان به صورت چرخشی در حال حرکت می باشند تا دانش اموزان بتوانند از امکانات هوشمندسازی برخوردار شوند.

وی خواهان اختصاص اعتباری ویژه برای هوشمندسازی مدارس عشایر شد و گفت: هوشمندسازی مدارس ضرورتی است که در این روزها بسیار احساس می گردد و باید برای تقویت امکانات دانش اموزان عشایر نیز اعتبار ویژه ای اختصاص داده شود.

مدیر کل دفتر امور مناطق کمترتوسعه یافته و عشایر کشورهمچنین مشکل نیروی انسانی و نبود انگیزه کافی در میان معلمان را از دیگر مشکلات مدارس عشایری عنوان کرد و گفت: باید حق الزحمه معلمان عشایر برای بالا رفتن انگیزه آنها و رفت و آمد به مناطق صعب العبور افزایش یابد.

شکیبا فر تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات فرهنگ خانواده در ادامه تحصیل دانش اموزان دختر است. البته در دو سه اخیر با راه اندازی مدارس شبانه روزی موفق به ماندگاری دختران در مدارس شده ایم ،اما در مجموع بسیاری از خانواده ها تصور می کنند که تحصیل دختران تا پایان مقطع ابتدایی کافی نیست و به بسیاری از آنها اجازه ادامه تحصیل در مقطع متوسطه را نمی دهند.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / آسیب ها و مشکلات
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.