کمبود ویتامین D سبب اصلی خشکی پوست

۹ م دیماه ،

از آنجا که در فصل زمستان نور خورشید کمتر می گردد احتمال کمبود ویتامین D و خشکی پوست نیز بیشتر می گردد.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ ویتامین D را ویتامین خورشیدی می نامند زیرا زمانی که ما در معرض نور خورشید قرار می گیریم این ویتامین در پوست ما سنتز می گردد.

دلایل بسیاری وجود دارد که سبب کمبود ویتامین D می گردد مثل ماندن در خانه یا استفاده بیش از حد از کرم های ضد آفتاب با افزایش روند آپارتمان نشینی مردم بیشتر به کمبود ویتامین D مبتلا می شوند زیرا کمتر در معرض نور خورشید قرار می گیرند.

براساس این گزارش، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و جذب ویتامین D از ابتلا به بعضی از بیماری ها مانند ام اس جلوگیری می کند.

همچنین باید بدانید که میزان ویتامین D موجود در خون روی ابتلا به بیماری های زمستانی مثل آنفولانزا تأثیر می گذارد اما در فصل زمستان مشکل دیگری نیز به وجود می آید و آن هم خشکی پوست است.

تحقیقات نشان داده اشخاصی که میزان ویتامین D خونشان کمتر است پوست خشک تری نیز دارند از آنجا که در فصل زمستان نور خورشید کمتر می گردد احتمال کمبود ویتامین D و خشکی پوست نیز بیشتر می گردد.

**منابع غذایی ویتامین D
منابع غذایی ویتامین D شامل روغن کبد ماهی، لبنیات، شیر کم چرب یا بدوم چربی و غنی شده، زرده تخم مرغ، کره حیوانی، جگر و همچنین سبزیجاتی مثل جعفری، یونجه، دم اسبی و گزنه می باشند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.