کمترین و بیشترین کارمزد وام مسکن

۳۰م دیماه ،

ایسنا: در بازار فعلی خرید و فروش وام مسکن، کمترین کارمزد خرید وام دو میلیون تومان و بیشترین کارمزد ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

با توجه به روند صعودی افزایش قیمت مسکن و کاهش قدرت خرید مردم، رغبت به دریافت تسهیلات بانکی افزایش یافته و علاوه بر بانک‌ها، بنگاه‌های اقتصادی و سازمان‌ها، صاحبان وام مسکن نیز به فروش وام خود ترغیب شده‌اند.

در این روزهای بازار سرد مسکن علیرغم کاهش استقبال از خرید وام، امتیاز وام ۲۰ میلیون تومانی از دو تا دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و وام‌های ۳۰ میلیون تومانی با کارمزد سه تا سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

در بازار فعلی وام‌های مسکن که با عناوینی همچون وام جوانان، جانبازان و… خرید و فروش می‌شوند از آمادگی ارائه وام از ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان صحبت می‌شود؛ به گونه‌ای که وام ۳۰ میلیون تومانی جوانان با کارمزد دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و وام مسکن ۳۰ میلیون تومانی با کارمزد شش میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و اقساط ماهانه ۳۷۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

همچنین وام‌های بالای ۵۰ میلیون تومان در بازار ارائه می‌شود که شرایط آن تحویل ۱۰ روزه به نام متقاضی،‌ با اقساط ماهانه دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و کارمزد ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

آنچه در بازار مشهود است اینکه نرخ فروش امتیاز وام‌های مسکن در بازار آزاد از نوسان بسیاری برخوردار بوده و به نظر می‌رسد کسی تعیین‌کننده این قیمت‌ها نیست در صورتی که اگر نظارت بر بازار اعمال شود از خرید و فروش سلیقه‌ای و منفعت‌طلبانه بعضی سودجویان جلوگیری خواهد شد.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.