کمیته‌ای از نمایندگان مسایل دریاچه ارومیه را دنبال کند

علی لاریجانی در سومین جلسه بررسی مسائل مربوط به دریاچه ارومیه که با حضور معاونان وزارت نیرو و جهاد کشاورزی و نیز سازمان حفاظت محیط‌زیست و نمایندگان دور هشتم و نهم آذربایجان تشکیل شده بود، با تاکید بر اینکه موضوع دریاچه ارومیه موضوع مهمی است و تاثیرات زیادی در منطقه به دنبال خواهد داشت، از نمایندگان خواست تا پیشنهادات خود را برای عملیاتی شدن در بودجه سال ۹۱ مطرح نمایند.

رییس مجلس شورای اسلامی در جمع‌بندی نهایی مباحث طرح شده اظهار داشت: برای حل این مساله باید وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی و نیز سازمان حفاظت از محیط‌زیست مساله را جدی بگیرند و کمیته‌ای متشکل از نمایندگان آذربایجان و معاونان وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و حفاظت از محیط‌زیست این مساله را مستمراً دنبال کنند.

وی ادامه داد: تمامی استان‌ها باید درگیر این مساله باشند و این کمیته هر هفته جلساتی را برگزار و نتایج را به اینجانب انتقال دهد.

رییس مجلس با اشاره به ایجاد حساسیت انتقال آب خزر برای کویر مرکزی ایران خاطرنشان کرد: در این زمینه پیشنهادات مطرح شده درخصوص انتقال آب خزر به دریاچه ارومیه را مورد مطالعه قرار گیرد و در کنار آن بحث آبیاری تحت فشار و آبخیزداری با فرض صرفه‌جویی برای دریاچه ارومیه توسط جهاد کشاورزی اجرایی شود.

به گفته لاریجانی باید حق‌آبه دریاچه ارومیه از سدها و نیز کل اعتبارات سد سیلوه در آذربایجان غربی مشخص شود.

به گزارش خانه ملت در این جلسه پس از ارائه گزارش معاونان وزیر نیرو، جهاد کشاورزی و حفاظت از محیط‌زیست، نمایندگان دوره هشتم و منتخبان دور نهم مجلس شورای اسلامی اظهارات و پیشنهادات خود را برای حل مسائل دریاچه ارومیه مطرح کردند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.