کمک ۵ میلیونی معاون هنری به مصطفی عبدالهی

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

نمایش ˝سالگشتگی˝ شب قبل ۱۲ دی ماه، عواید فروش خود را جهت کمک به مصطفی عبداللهی، هنرمند تئاتر که دچار بیماری سرطان است‌ اختصاص داد و در این اجرا معاون هنری، رییس سازمان سینمایی، مدیر موسسه رسانه‌های تصویری و کانون تبلیغاتی ایران نوین نیز مبالغی را برای کمک به این هنرمند ارایه کردند.

به گزارش خبرنگار تئاتر ممتاز به نقل از هنرآنلاین، نمایش “سالگشتگی” نوشته و کار امیر رضا کوهستانی این روزها در تالار شمس موسسه فارسی زبانان بر صحنه است.

فروش گیشه این نمایش در تاریخ ۱۲ دی ماه برای کمک به مصطفی عبداللهی اختصاص داشت و در این اجرا علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و اشاد اسلامی، حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی کشور و رییس موسسه فارسی زبانان هر یک مبلغ ۵ میلیون تومان کمک کردند و حسین مسافر آستانه مدیر موسسه رسانه‌های تصویری هم مبلغی را برای کمک به این هنرمند پرداخت کرد. همچنین در این روز مقرر شد کانون تبلیغاتی ایران نوین به مدت ۶ ماه و هر ماه مبلغ ۵ میلیون تومان را برای مخارج درمان این هنرمند اختصاص دهد.

فروش گیشه نمایش “سالگشتگی” در شب قبل مبلغ یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود که کل این مبلغ برای کمک به مصطفی عبدالهی اختصاص پیدا کرد.

مصطفی عبدالهی بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر مدت‌ها است دچار بیماری سرطان است و هر ماه باید هزینه بالایی را برای درمان خود بپردازد.

هنرمندان تئاتر در یکی دو هفته اخیر سعی کردند با اختصاص گیشه یک شب از اجرایشان به همکار هنرمندشان کمک کنند. در همین راستا گروه اجرایی نمایش “سقراط” نوشته و کار حمیدرضا نعیمی نیز روز سه‌شنبه ۱۰ دی ماه نیمی از فروش گیشه خود را به این بازیگر اهدا کردند. نمایش”سقراط” که کاری از گروه تئاتر “شایا” است، این روزها در تالار وحدت اجرا می‌شود.

 مصطفی عبداللهی علیرغم بیماری‌اش، از روز ۱۵ دی ماه نمایش تازهش را با نام “مرگ تصادفی یک آنارشیست” در تئاتر شهر روی صحنه می‌برد. این نمایش که متن آن یکی از نمایش‌نامه‌های معروف داریو فو هنرمند ایتالیایی است، از تاریخ یاد شده در تالار سایه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.
 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.