کمیسیون آموزش و تحقیقات روند استخدام نیروهای تربیت معلم را بررسی می‌کند

۲۷ آبان ،

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، سبب استخدام نشدن نیروهای تربیت معلم را اجرایی نشدن تعهد خدمت در وقت مقرر از سوی این افراد خواند وگفت: به‌طور حتم این کمیسیون، روند استخدام این نیروها را پیگیری می‌کند.

ابوالقاسم خسروی‌سهل‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت،‌ با یادآوری انتقادات و تذکرات نمایندگان مجلس درباره کوتاهی وزارت آموزش و پرورش در جذب نیروی‌های تربیت معلم، تصریح کرد: بر اساس مصوبه مجلس نیروی‌های تربیت معلم باید جزء نیروهای حین خدمت به حساب آمده و استخدام شوند.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در جهت احیا تربیت معلم در آموزش و پرورش، دولت می‌تواند بخشی از نیروهای مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش را با رعایت ماده ۵۱ برنامه پنجم توسعه و با اتکا به قانون متعهدان خدمت به وزارت آموزش و پرورش مصوب هشتم خرداد ماه ۱۳۶۹ تأمین کند.

وی سبب استخدام نشدن نیروی تربیت معلم را اجرایی نشدن تعهد خدمت در وقت مقرر از سوی این افراد خواند وگفت: بر اساس این مصوبه افرادی که به عنوان نیروی تربیت معلم پذیرش می‌شوند، باید تعهد خدمت در مناطق روستایی را به مدت پنج سال بپذیرند تا این بازه وقتی به جای وقت سربازی محاسبه شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر جمعیت ۲۵۰۰ نفری دانشجویان تربیت معلم، افزود: اجرایی شدن قانون جذب نیروی تربیت معلم سبب کاهش میزان بیکاری در مجموعه فرهنگیان می‌شود.

خسروی‌سهل‌آبادی با اعلام اینکه وزیر آموزش و پرورش از ابتدا با اجرای مصوبه استخدام نیروی تربیت معلم موافق بود، یاد‌آور شد: یکی دیگر از دلایل استخدام نشدن نیروی تربیت معلم مشکلات اجرای این طرح است، لذا باید در اسرع وقت این نواقص را حل کرد.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌ها برای حل مشکل نیروی انسانی در آموزش، جذب نیرو از مراکز تربیت معلم است، گفت: به‌طورحتم فارغ‌التحصیلان این مراکز با صلاحیت‌ترین افراد برای فعالیت در حوزه تعلیم وتربیت می باشند.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس نهم، ادامه داد: از طرف دیگر ورود هرگونه نیروی ناآشنا با اصول و فنون تعلیم وتربیت صدمه‌های جبران‌ناپذیری را به زیرساخت‌های آموزشی کشور وارد خواهد کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، بر لزوم تسریع در حل استخدام نیروهای تربیت معلم تأکید کرد وافزود: به‌طور حتم کمیسیون آموزش روند استخدام این نیروها را پیگیری می‌کند.


استخدام
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.