کناره گیری مرداک از هیئت مدیره روزنامه های نیوز کورپریشن تائید شد

به گزارش خبرگزاری مهر، روپرت مرداک که از سال گذشته و پس از افشای دست داشتن برخی از روزنامه های تحت مدیریت او در کمپانی نیوز کورپریشن در شنود مکالمات تلفنی شهروندان انگلیسی و همچنین صندوق های صوتی آنها درگیر پرونده رسوایی شد، از هیئت مدیره برخی از این روزنامه ها استعفا داد.  

 آسوشیتدپرس امروز یکشنبه با مخابره این خبر می نویسد :”دیسی دانولپ” سخنگوی نیوز کورپریشن کناره گیری روپرت مرداک از هیئت مدیره روزنامه های انگلیسی را تائید کرد.

به نوشته این خبرگزاری، مرداک از هیئت مدیره تعدادی از روزنامه آمریکایی که به کمپانی نیوز کورپریشن وابسته بودند نیز کناره گیری کرده است.

بر اساس این گزارش، مرداک از مدیریت روزنامه تایمز، هولدینگ و نیوز کورپ کناره گیری کرده است.  

نیوزکورپ ( نیوز کورپریشن ) یک موسسه رسانه بزرگ است که در آمریکا و انگلیس فعالیت دارد و نیوز اینترنشنال بازوی انگلیسی آن محسوب می شود و در انگلیس روزنامه های تایمز، سان و ساندی تایمز را پوشش می دهد.

به نوشته آسوشیتدپرس، هنوز اسامی روزنامه های آمریکایی که مرداک از مدیریت آنها کناره گیری کرده مشخص نیست. اما نیوز اینترنشنال در تلاش برای کم اهمیت جلوه دادن استعفای مرداک با صدور بیانیه ای اعلام کرد : این استعفا چیزی بجر یک همکاری در تغییر تجربیات نبوده است.

مرداک مالک موسسه رسانه ای “نیوز کورپریشن” است که رسانه های زیادی همچون روزنامه های نیوز آوو د وورلد، تایمز، سان، و… جزو زیر مجموعه های این دو موسسه محسوب می شوند.

پرونده شنود مکالمات تلفنی شهروندان انگلیسی که از آن با عنوان “شنود گیت” یاد می شود مربوط به سال گذشته میلادی است که در آن روزنامه “نیوز آو د وورلد” که قدمت آن ۱۷۰ سال بود اقدام به شنود مکالمات تلفنی شهروندان انگلیسی، شنود پیام های صوتی آنها و به همین صورت تهیه خبر از این مکالمات و پیامهای کرده بود.
 
رسوایی به بار آمده به حدی گسترده بود که این روزنامه قدیمی را به تعطیلی کشاند. البته فقط این روزنامه در این کار شرکت نداشت بلکه اغلب روزنامه های زیر مجموعه موسسه نیوز کورپریشن مبادرت به شنود مکالمات تلفنی شهروندان انگلیسی می کردند.
 
در همین رابطه پلیس انگلیس نزدیک به ۱۰۰ نفر را در ارتباط با پرونده شنود گیت بازداشت کرده و به تحقیقات درباره آن پرداخت و درپی رسوایی شنود مکالمات شهروندان انگلیسی ارتباطات نزدیک رسانه های تحت مالکیت مرداک با سیاستمداران این کشور مشخص شده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.