کنارگذر غربی تبریز بهره برداری شد

۰۸اردیبهشت،

نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در آذربایجان شرقی گفت: کنار غربی تبریز به طول ۱۵ کیلومتر و عرض ۳۲ متر در دو باند مجزا با ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار احداث شده است.

حمید علی محمد زاده با اشاره به اینکه رمپ و رومپ های این بزرگراه باقی مانده است، اظهارکرد: برای تکمیل این کنارگذر ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی اظهارکرد: کنارگذر غربی تبریز از جمله طرح هایی است که به رفع معضل بزرگ ترافیک این کلانشهر کمک خواهد کرد.

کنارگذر غربی تبریز به عنوان محور مواصلاتی محدوده شمال غرب تبریز به جنوب غرب شهر طراحی شده و از طریق این بزرگراه، جاده تبریز ـ آذرشهر به جاده تبریز ـ مرند متصل و از بار ترافیکی بزرگراه ملت و کارگر (جاده سنتو) به طور قابل ملاحظه ای کاسته می گردد.

این بزرگراه از سه راهی مایان آغاز و تا پل شبدری ورودی غربی بزرگراه شهید کسایی ادامه می یابد و از طرفی به کنارگذر جنوبی تبریز و اتوبان کسایی متصل است که از این طریق سبب خروج اتوبان شهید کسایی از بن بست می گردد.

در طول این بزرگراه هفت پل روگذر در تقاطع های سه راهی مایان با جاده مرند، آخر خیابان قراملک، تقاطع موتوژن، تقاطع خطوط ریلی مربوط به راه آهن، تقاطع ایستگاه راه آهن تبریز، تقاطع امتداد خیابان فلزکاران رسالت و تقاطع پل اتصالی بزرگراه غربی تبریز به بزرگراه کسایی تبریز (کنارگذر جنوبی) احداث شده است.

۷۲۳۲/۵۸۷

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.