کنترل ترافیک تهران با ۸۰۰ دوربین مکانیزه

کنترل ترافیک تهران با ۸۰۰ دوربین مکانیزه

عصرخودرو : مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران گفت: تا پایان سال جاری ترافیک تهران با ۸۰۰ دوربین کنترل می‌شود.

به نقل از فارس ،همایون فتاحی گفت: تا کنون ترافیک تهران با ۷۰۰ دوربین در حال کنترل است ولی با نصب ۱۰۰ دوربین دیگر تا پایان سال ترافیک را با تعداد بیشتری دوربین کنترل می‌شود. 

وی ادامه داد: کنترل به صورت مکانیزه است و به خوبی می‌توان گره‌های ترافیکی را پیدا کرد.

همچنین حجت الله بهروز  مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران چندی پیش گفت: در تلاشیم در سال ۹۱ تعداد دوربین های نظارت تصویری شهر تهران افزایش دهیم تا زمینه مدیریت دقیق تر و بهتر بر وضعیت ترافیک شهر فراهم شود.

وی خاطر نشان کرد: در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک ، نصب و راه اندازی ۱۵۰۰ دوربین نظارت تصویری پیش بینی شده است که باید تلاشیم کنیم هرچه سریعتر به این تعداد برسیم.

وی با بیان اینکه هنوز از حد ایده آل در زمینه دوربین های نظارت تصویری فاصله داریم گفت: اولویت نصب دوربین های نظارت تصویری، عموما بزرگراه ها و خطوط اتوبوس های تندرو جدید و همچنین شریان های اصلی شهر است.

بهروز تاکید کرد: با کمک دوربین های نظارت تصویری علاوه بر اینکه نظارت و مدیریت بر وضعیت ترافیک در تمام سطح شهر امکان پذیر می شود، در صورت بروز حوادث و سوانح رانندگی می توان در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به اعزام نیروهای امدادی اقدام و از انسداد معابر و ایجاد گره های ترافیکی جلوگیری کرد .

یکشنبه ۴ تیر   ۱۱:۱


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.