کنترل سختگیرانه ورودی شهرهای مرزی خوزستان در آستانه اربعین

ایسنا/خوزستان سخنگوی مدیریت کرونا در خوزستان با اشاره به آخرین وضعیت مرزها در آستانه اربعین گفت: همچنان مرزها بسته هستند و کنترل سختگیرانه‌ای در ورودی شهرستان‌های مرزی انجام می‌شود تا از ورود افراد به مرزها جلوگیری شود.

رضا نجاتی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به عدم پذیرش زائر اربعین حسینی از سوی عراق، اظهار کرد: امسال بیماری در هر دو کشور ایران و عراق به صورت جدی وجود دارد بنابراین با توجه به وضعیت شیوع کرونا، امکان حضور زائران اربعین در کشور عراق وجود ندارد.

وی افزود: امسال برنامه اربعین حسینی به گونه دیگری و متفاوت از سال گذشته خواهد بود و هر فردی می‌تواند در خانه خود مراسم اربعین را برگزار کند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: هیچ موکبی در مرزها و شهرها فعال نخواهد بود و موکب‌هایی که نذری داشته‌اند، می‌توانند نذر خود را در قالب بسته‌بندی و کمک‌های مؤمنانه ادا کنند.

وی بیان کرد: همچنان تأکید می‌شود هیچ مراسم پیاده‌روی برگزار نخواهد شد و همه موظف هستیم سلامت یکدیگر را حفظ کنیم.

نجاتی با بیان اینکه تاکنون شرایط به خوبی مدیریت شده است، عنوان کرد: همچنان مرزها بسته هستند و کنترل سختگیرانه‌ای در ورودی شهرستان‌های مرزی انجام می‌شود تا از ورود افراد به مرزها جلوگیری شود. در مرزها هیچ‌گونه خدماتی ارائه نمی‌شود و در صورتی که فردی در مرز حضور پیدا کند، سرگردان می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت قرمز کرونا در استان خوزستان تصریح کرد: خوزستان در شرایط خوبی قرار ندارد و امیدواریم همه با هم رعایت کنیم تا شرایط بهتر شود. توجه به سلامتی مردم یکی از راه‌های بزرگ اندیشه‌های امام حسین(ع) است. امیدواریم هر چه سریع‌تر کرونا ریشه‌کن شود و سال‌های آینده برنامه اربعین حسینی باشکوه و باعزت برگزار شود.

 انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.