کنفرانس”خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌ای ” با هدف تأمین امنیت رژیم صهیونیستی لغو شده است

۱۱م آذر ،

یک کارشناس سیاست خارجی با اشاره به لغو کنفرانس منطقه عاری از سلاح هسته‌ای از سوی آمریکا گفت: آمریکا با هدف حمایت از زرادخانه‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی، نشست بین‌المللی “خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌ای “را لغو کرده است.

حسن هانی‌زاده در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی حدود ۲۰۰ کلاهک اتمی در اختیار دارد، اظهار داشت: ارتش رژیم صهیونیستی با دارا بودن تجهیزات نظامی، در جنگ ۳۳ روزه‌ی سالِ ۲۰۰۶، جنگ ۲۲ روزه‌ی سالِ ۲۰۰۸ و جنگ ۸ روزه‌ی اخیر علیه غزه شکست‌های سنگینی را متحمل شده است.

وی با بیان خودداری رژیم صهیونیستی از امضای معاهده منع گسترش سلاح هسته‌ای (NPT) تصریح کرد: رژیم صهیونیستی پیوستن به معاهده ان.پی.تی را منوط به پذیرفتن رسمی موجودیت خود در منطقه، امضای پیمان صلح با کشورهای عربی،حل درگیری‌های خاورمیانه و متوقف ساختن برنامه هسته‌ای ایران می‌داند در حالی که همه این شروط غیرممکن جهت امتناع از پیوستن به NPT است.

هانی‌زاده با اشاره به طرح جمهوری اسلامی ایران مبنی برخلع سلاح هسته‌ای خاورمیانه که مورد توجه سازمان ملل قرار گرفته است، ادامه داد: تصمیم برپایی این اجلاس در کنفرانس ماه مه سال ۲۰۱۰ برای بازبینی پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای، از سوی نمایندگان ۱۸۹ کشور اتخاذ شده است.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان با اشاره به لغو کنفرانس منطقه عاری از سلاح هسته‌ای از سوی امریکا تصریح کرد: به نظر می‌رسد این اقدام آمریکا با مسائل سوریه در ارتباط باشد چرا که آمریکا و کشورهای غربی احتمال به قدرت رسیدن سلفی‌ها و گروه های افراطی در سوریه را می‌دهند که این امر امنیت رژیم صهیونیستی را تحت الشعاع قرار می‌دهد بنابراین وجود سلاح‌های هسته‌ای را برای این رژیم ضروری می‌دانند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.