کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی در قزاقستان برگزار شد

چهارمین کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی در کاخ صلح و پیمان قزاقستان با حضور نظربایف رییس جمهور قزاقستان و آیت الله تسخیری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مراسم افتتاحیه این کنگره و نشست عمومی با موضوع صلح و تفاهم با حضور شرکت‌کنندگان و سخنرانی آیت‌الله تسخیری با موضوع ” وضعیت زن مسلمان و نقش اجتماعی او” برگزار شد و مورد استقبال عبدالله المحسن الترکی دبیرکل اتحادیه جهانی اسلام و شماری از مسلمانان و غیر مسلمانان قرار گرفت.

رئیس جمهور قزاقستان با بیان اهمیت کنگره ادیان در حفظ صلح در جهان به راه‌کارهای موجود برای رسیدن به صلح پایدار اشاره کرد و این کنگره را تلاشی در این راستا معرفی نمود.

وی افزود: در قزاقستان حدود ۱۴۰ ملیت، دین و فرهنگ وجود دارد که همه در سایه صلح و صمیمیت با یکدیگر زندگی می‌کنند، من امیدوارم که ملت‌ها و ادیان برای حفظ و امنیت جهانی در پرتو تعالیم ادیان جهان کوشا و موفق باشند.

در حاشیه کنگره، نور سلطان نظربایف رئیس جمهور قزاقستان در دیدار دبیرکل مجمع از قبول عضویت آیت اللهتسخیری در شورای رهبران ادیان جهان در قزاقستان تشکر نمود و بر ضرورت گفتگوی بین ادیان تأکید کرد.

در ادامه کایرات مامی رئیس مجلس سنای قزاقستان با تشکر از حضور آیت الله تسخیری در چهارمین کنگره رهبران ادیان جهانی، از حمایت‌های معنوی جمهوری اسلامی و مشارکت فعال در اجلاس‌های پیشین تقدیر نمود و با تأکید بر نقش کلیدی جمهوری اسلامی در منطقه یادآور شد که مجمع جهانی تقریب مذاهب نقش بسزایی در تقریب مذاهب اسلامی و وحدت مسلمین داشته و دارد.

نقش رهبران دینی در راه دسترسی به توسعه پایدار، دین و چند فرهنگی، دین و زنان: ارزش‌های معنوی و چالش‌های امروزی و دین و جوانان از موضوعات جلسات چهارمین کنگره” رهبران ادیان جهانی و سنتی بود.

گفتنی است این کنگره از سوی مجلس سنای قزاقستان به مدت دو روز در آستانه برگزار ‌شد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.