کنگو مذاکره بر سر آتش‌بس با شورشیان را نپذیرفت

۳۰ آبان ،

دولت کنگو تقاضای شورشیان شرق این کشور را برای مذاکره بر سر آتش‌بس نپذیرفت.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در حالی که شهروندان «گوما» در حال ترک این شهر می باشند، احتمال می‌رود که پس از جنگ سال‌های ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۳ میلادی که سبب کشته شدن پنج میلیون تن شد، بحران باری دیگر به این منطقه بازگردد.

شورشیان موسوم به ‌«ام »۲۳ در پنج کیلومتری شهر گوما موضع گرفته و می‌گویند که دولت کنگو توافق صلح سال ۲۰۰۹ را زیر پاگذاشته است.

اینوسنت کایینا، فرمانده شورشیان ام ۲۳ اعلام کرد: هدف اصلیمان این بود که به اینجا بیاییم و نشان دهیم که ما هیچ قصدی برای ورود به گوما نداریم اما اگر ارتش کنگو به ما حمله کند ما به شهر وارد می‌شویم.

پیش از این، دبیرکل سازمان ملل از گروه شبه‌نظامی مسلح در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو خواست تا هر چه سریع‌تر دست از حملات برداشته و به تمامی کشورهای منطقه تاکید کرد تا از نفوذ خود برای دستیابی به صلح در این کشور آفریقایی استفاده کنند.

به گزارش تفسیری ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، سخنگوی بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای گفت: بان کی مون شدیدا ازسرگیری اقدامات خصمانه توسط این گروه شبه نظامی را در شرق کنگو محکوم می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: دبیرکل سازمان ملل همچنین از تمامی کشورهای منطقه خواست تا از نفوذ خود برای پایان دادن به این حملات و خشونت‌ها در شرق کنگو استفاده کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.