کوئنتین تارانتینو جایزه لومیر دریافت می‌کند

۰۱ تیرماه ۱۳،

به گزارش سینما پرس، کوئنتین تارانتینو؛ کارگردان آثار دنباله‌دار «بیل را بکش» (Kill Bill)، «داستان عامه پسند» (Pulp Fiction) و «سگ‌دانی» (Reservoir Dogs) با دریافت جایزه «لومیر» مورد قدردانی مسئولان برگزارکننده پنجمین دوره جشنواره فرانسوی لومیر-گرند لیون قرار می‌گیرد.

بنابر گزارش ورایتی، جشنواره فرانسوی لومیر-گرند لیون که در شهر لیون برگزار می‌شود از سال ۲۰۰۹ میلادی تاسیس شده است و کلینت ایستوود، میلوس فورمن، جرارد دیپاردو و کن لوچ ۴ هنرمند برجسته‌‌ای می باشند که پیش از این جایزه لومیر را دریافت کرده‌اند.

برتراند تاورنیر و تیری فرمو روسای جشنواره لومیر-گرند لیون می باشند و پنجمین دوره این جشنواره فرانسوی بین روزهای ۱۴ تا ۲۰ اکتبر (۲۲ تا ۲۸ مهر) پاییز سال جاری برگزار می‌شود. تارانتینو جایزه لومیر خود را در تاریخ ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) پاییز سال جاری و در آمفی‌تئاتر مرکزی شهر لیون دریافت می‎‌کند.

مسئولان برگزارکننده پنجمین دوره جشنواره لومیر-گرند لیون در بیانیه‌ای اظهار کرده‌اند که تارانتینو این جایزه را برای یک عمر فعالیت در حوزه فیلم، علاقه شدید به سینما و کمک‌های شایان به فیلمسازان، بازیگران و موسیقی‌دانان و غیره دریافت می‌کند.

تیری فرومو دربارهٔ اهدای جایزه به تارانتینو گفت: تارانتینو به تازگی ۵۰ سالش شده است، این جایزه یک عمر دستاورد هنری نیست. این جایزه برای جایگاه کنونی تارانتینو اهدا می‌شود. این جایزه برای این به تارانتینو اهدا می‌شود که او اکنون بزرگترین سفیر عشق سینما است.

تارانتینو پیش از این در سال‌های ۱۹۹۵ و ۲۰۲۴ میلادی برای نگارش فیلمنامه «داستان عامه پسند» و «جانگو رها‌شده» (Django Unchained) موفق به دریافت ۲ جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شده است.

انتهای پیام/م/ن.ف


سینماپرس
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.