کودکانی که در انزوا به سر می برند

۲۳ آبان ،

افسردگی نوعی اختلال روانی جدی است که اگر کودکان را تحت تاثیر قرار دهد نوعی انزوای اجتماعی را نیز به دنبال دارد

 به گزارش تفسیری خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، افسردگی به معنای درماندگی است واین بیماری که مرض قابل علاج است گاه کودکان را تحت تاثیر قرار می دهد و این کودکان معمولا سریع رنج، تحریک پذیر وغمگین می باشند و تمایل دارند که بیشتر وقت خود را به دور از دوستان و در انزوای اجتماعی بگذرانند.
 ندا رزمین روانشناس در پاسخ به چگونگی درمان کودکان افسرده گفت:  برای درمان افسردگی کودکان بهترین منبع اطلاعات برای پیدا کردن راه درمان آن ها ، خود کودکان می باشند ووالدین  بایدسعی کنند طوری با فرزندشان ارتباط برقرار کنند تا این امکان برای کودک به وجود بیایدکه احساس خود را بیان کند.
وی افزود:  در درجه ی دوم باید باروان درمان حمایتی که شامل گوش دادن به صحبت های کودک و حمایت عاطفی از او،  تغییر شرایط محیطی و به دست آوردن چیزهای مطلوب برای کودک است.
 رزمین در ادامه افزود:  سبب افسردگی  کودکان در پاره ای از موارد می تواند به سبب اختلال هورمون های بدن و موادبیوشیمیایی در کودک باشد که در این مورد افسردگی به روش دارو درمانی و انجام مشاوره با روانپزشک درمان می گردد.
گفتنی ست:  که افسردگی کودکان نوعی اختلال روانی جدی است که در صورت درمان نشدن آن سبب بروز رفتارهای درمان نشدن آن سبب بروز رفتارهای پرخاشگرایانه در بزرگسالی می گردد به همین سبب به پدر و مادرها پیشنهاد می گردد که در صورت مشکوک بودن به افسردگی فرزندشان بایک متخصص روان در این مورد مشورت کنند./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.