کیارستمی،قبادی و گلشیفته فراهانی نامزدهای جشنواره فیلم آسیا

ممتازنیوز:

kia-rostami-45yuنامزدهای هفتمین دوره جوایز فیلم آسیا با نامزدی «عباس کیارستمی» برای بهترین کارگردانی و حضور فیلم جدید «بهمن قبادی» در چهار بخش معرفی شدند.  انجمن بین‌المللی فیلم هنک‌کنگ نامزدهای هفتمین دوره جوایز فیلم آسیا معروف به «اسکار آسیا» را در ۱۴ بخش اعلام کرد که در بخش بهترین کارگردانی، عباس کیارستمی نامزد شده است…..

 «کیارستمی» برای فیلم «مثل یک عاشق» محصول مشترک ژاپن، ‌ فرانسه و ایران نامزد کسب جایزه بهترین کارگردانی شده است و برای کسب این عنوان باید با چهار کارگردان دیگر از جمله «کیم کی دوک»، کارگردان فیلم «پیه‌تا» برنده شیر طلای ونیز رقابت کند.

جدید‌ترین ساختهٔ کیارستمی که امسال در جشنوارهٔ کن یکی از نامزدهای دریافت نخل طلا بود، با بازی «رین تاکاناشی»، «تاداشی اوکونو» و «ریو کاس»، روایتگر داستان آشنایی ناگهانی یک زن جوان و یک پیرمرد در توکیو است.

این فیلم داستان یک دانشجوی جامعه‌شناسی (رین تاکاناشی) را روایت می‌کند که هزینهٔ تحصیل خود را از طریق کار به عنوان محافظ شخصی تامین می‌کند و تاراشی اوکونو نیز نقش یک پروفسور میانسال را ایفا می‌کند

 «کاس ریو»، بازیگر فیلم «مثل یک عاشق» نیز در بخش بهترین بازیگر مکمل مرد نامزد کسب جایزه شده است. همچنین «یاناگیجیو کاتسوی»، فیلمبردار فیلم «مثل یک عاشق» نیز برای کسب جایزه بهترین فیلمبرداری رقابت خواهد کرد.

به گزارش هالیوود ریپور‌تر، فیلم «فصل کرگدن» به کارگردانی بهمن قبادی در چهار بخش بهترین فیلمبرداری (تورج اصلانی)، ‌ طراحی تولید‌، تدوین‌ و جلوه‌های ویژه نامزد کسب جایزه شده است.

در بخش بهترین فیلم این جوایز، پنج فیلم از جمله «جنگ مواد مخدر» از چین، ‌ «دار و دسته واسپور» از هند‌، «رمز» از چین، ‌ «آنسوی خشونت» از ژاپن و «پیه‌تا» از کره‌جنوبی نامزدهای کسب جایزه هستند.

 «گلشیفته فراهانی»، بازیگر فیلم «سنگ صبور» به کارگردانی عتیق رحیمی نیز در بخش بهترین بازیگر زن دیده می‌شود.

مراسم اعطای جوایز فیلم آسیا روز ۱۸ مارس (۲۸ اسفند) ‌برگزار خواهد شد


اخبار ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.