کیارستمی در جمع کارگردانان بزرگ دنیا

نام «عباس کیارستمی» در فهرست کارگردانانی قرار گرفت که در فستیوال فیلم نیویورک در مصاحبه‌ای درباره فیلم جدیدشان صحبت خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، عباس کیارستمی در فستیوال فیلم نیویورک در کنار کارگردانان مطرح دنیا همچون «رابرت زمه‌کیس»، «دیوید چیس»، «برایان دوپالما» و «نوآ بامباچ» قرار می گیرد و با روزنامه‌نگاران درباره فیلم جدیدش «مثل یک عاشق» صحبت می‌کند.

مسئولین برگزاری این فستیوال بین‌المللی اعلام کردند در بخش «درباره سینمای» این رویداد فرهنگی، کارگردانان معروف با روزنامه‌نگاران مصاحبه‌ای خواهند داشت و مردم می‌توانند سوالاتشان را درباره آثار این هنرمندان مطرح کنند.

عباس کیارستمی قرار است ششم اکتبر با «فیلیپ لوپات» ـ عضو سابق کمیته انتخابی فستیوال فیلم نیویورک و منتقد هنری ـ مصاحبه‌ای داشته باشد.

«نو‌آ بامباچ» و «برایان دوپالما» دو کارگردان برجسته‌ای هستند که در این بخش حضور پررنگی خواهند داشت. این دو کارگردان روز هفتم اکتبر تاثیر آثارشان روی سینما را مورد بحث قرار می‌دهند و پس از نمایش بخش‌هایی از کارهایشان، به سوالات تماشاچیان پاسخ خواهند داد.

فستیوال فیلم نیویورک از ۲۸ سپتامبر کار خود را آغاز می‌کند و تا ۱۴ اکتبر (۷ تا ۲۳ مهر) به نمایش و نقد فیلم‌های کارگردانان سرتاسر جهان خواهد پرداخت.

به گزارش هالیوود ریپورتر، در این برنامه همچنین «فرانک اوز»، «اسکات فونداس»، «لارنس اولیویر» و «پیتر وایت‌هد» جدیدترین فیلم‌هایشان را ارائه خواهند کرد. این کارگردانان پس از نمایش آثارشان، مورد مصاحبه قرار می‌گیرند.

فستیوال فیلم نیویورک همچنین به مناسبت پنجاهمین سالگرد برگزاری این رویداد هنری برنامه‌های مختلفی را ارائه خواهد کرد.

برگزارکنندگان پنجاهمین جشنواره‌ی فیلم نیویورک تاریخ ۴ اکتبر (۱۳ مهر) را برای نمایش فیلم «مثل یک عاشق» عباس کیارستمی در نظر گرفته‌اند. این فیلم که یکی از نامزدهای نخل طلای جشنواره‌ی کن امسال بود، در بخش نمایش‌های ویژه جشنواره نیویورک حضور خواهد داشت.

امسال در بخش نمایش‌های ویژه ۳۲ فیلم از کارگردانان سرشناس سینما حضور دارند که «میشائل هانکه» با فیلم برنده‌ی نخل طلای «عشق» سرشناس‌ترین است.

تعدادی از فیلم‌های منتخب جشنواره‌ی کن از جمله «آنسوی تپه‌ها» به کارگردانی «کریستین مونگیو»، برنده‌ی جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر زن در جشنواره امسال فیلم نیویورک نمایش می‌یابند.

«مثل یک عاشق» در توکیو با حضور بازیگران ژاپنی ساخته شده و درباره‌ی یک دختر دانشجو، دوست مکانیک او و یک استاد سالخورده دانشگاه است که وارد زندگی دختر می‌شود.

پنجاهمین جشنواره‌ی فیلم نیویورک با اکران جهانی فیلم سه‌بعدی «زندگی پی» به کارگردانی «آنگ لی» آغاز می‌شود.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.