گئورگی هاجی: گالاتاسرای شبیه رئال مادرید بازی می‌کند

۱فروردین ۱۳،

گئورگی هاجی در آستانه بازی رئال مادرید و گالاتاسرای در لیگ قهرمانان اروپا، گفت: گالاتاسرای شبیه رئال مادرید بازی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گالاتاسرای و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا باید به مصاف هم بروند.

گئورگی هاجی یکی از بازیکنانی است که هم برای گالاتاسرای بازی کرده است و هم برای رئال مادرید. به همین خاطر روزنامه‌ A.S چاپ مادرید به سراغ این بازیکن رفته است که گفت و گویی را ترتیب دهد که این گفت و گو به این شرح است:

*دوران کودکی‌تان را چطور سپری کرده اید؟

– من متولد یک شهر کوچک بودم. پدر و مادرم در مزرعه کار می‌کردند. یک خانواده معمولی بودیم. اغلب با توپ همراه بودم. روزی ۱۰ ساعت در کوچه و خیابان فوتبال بازی می‌کردم و وقتی شب می‌شد به خانه بر می گشتم. آن زمان خانواده‌ام به من می‌گفتند که به خانه بیا دیر شده است، اما اکنون که بزرگ شده‌ام به من می‌گویند که از خانه خارج برو و کامپیوتر را رها کن (با خنده).

* فوتبال را از چه کسی یاد گرفتید؟

– یک مجارستانی به نام بکوفی زمانی که ۱۰ – ۱۱ سال سن داشتم، او مربی من بود و او اولین کسی بود که به من یاد داد تا چگونه فوتبال بازی کنم. صحبت‌های او همیشه در ذهن من نقش بسته است.

* قهرمان دوران کودکی شما چه کسی بود؟

– قطعا یوهان کرایف در جام جهانی ۷۴٫ با شکل زیبای توتال فوتبال. وقتی بازی او را برای اولین بار دیدم به فوتبال علاقمند شدم. اولین بار آن زمان‌ها فوتبال را از تلویزیون سیاه و سفید نگاه می‌کردم. همه برادرانم در یک اتاق کوچک می نشستیم و فوتبال نگاه می‌کردیم.

* اولین تیم شما استوا بخارست بود. شرایط آن چطور بود؟

– زمانی که با استوا بخارست رفتم. آنها قهرمان جام برندگان اروپا شده بودند و بازیکنان بزرگی از جمله پیتورکا در این تیم بازی می‌کردند. آن تیم واقعا تیم بزرگی بود. زمانی که به آن تیم پیوستم ما تا نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در سال ۱۹۸۸ راه یافتیم و سال بعد در سال ۱۹۸۹ به فینال لیگ قهرمانان اروپا رفتیم. من در فینال سوپر کاپ اروپا برای تیمم گلزنی کردم و توانستم قهرمان شویم. سپس به رئال مادرید پیوستم.

* اولین گلت را برای رئال مادرید به یاد دارید؟

– بله. اولین گلم را به اوساسونا زدم و از فاصله بسیار دور توانستم گلزنی کنم. این بهترین شکلی بود که اولین گلم را برای تیمم به ثمر برسانم. از جمله خاطرات به یادماندنی‌ام برای رئال مادرید هت تریک برابر آتلتیک بیلبائو بود. در سال دوم در رئال مادرید بسیار بهتر شدم، اما در نهایت تصمیم به جدایی و رفتن به لیگ ایتالیا را گرفتم. پس از یک دوره دو ساله در برشا به لیگ اسپانیا برگشتم و این بار در تیم رقیب، بارسلونا بازی کردم. بازی در رئال مادرید و بارسلونا بسیار متفاوت بود.

* از بازگشتت به گالاتاسرای صحبت کن…

– در سی و یک سالگی به گالاتاسرای آمدم، همه فکر می‌کردند که پیر شده‌ام. اما من در قراردادم با گالاتاسرای یک بندی داشتم که اگر قهرمان یک جام اروپایی شدیم پاداش بسیاری به من برسد. ما در گالاتاسرای سوپر کاپ اروپا را کسب کردیم. همگان تعجب کرده بودند که چطور یک تیم ترکیه‌ای قهرمان سوپر کاپ اروپا شده است. پول قراردادم با گاتاسرای مهم نیست، مهم حضور در کنار تیم بود.

* رئال مادرید و گالاتاسرای این بار در لیگ قهرمانان اروپا با هم بازی دارند، نظرت در مورد این بازی چیست؟

– رئال مادرید اکنون تیم بسیار قوی است. واقعا بازی با آنها مشکل خواهد بود. گالاتاسرای اکنون به وزلی اسنایدر و دیدیه دروگبا متکی شده است. امیدوارم که گالاتاسرای عملکرد خوبی برابر رئال مادرید داشته باشد. گالاتاسرای شبیه رئال مادرید بازی می‌کند. ضد حملات دو تیم شباهت‌های بسیاری به هم دارند. گالاتاسرای برابر منچستر یونایتد عملکرد خوبی داشت. تیم هافبک های بسیار خوبی دارد. درست است که رئال مادرید در لیگ نتایج خوبی را کسب نکرده است، اما آنها در لیگ قهرمانان اروپا تیم متفاوتی می باشند.

* اکنون طرفدار رئال مادرید میباشید یا بارسلونا؟

– رئال مادرید و بارسلونا دو شیوه متفاوت فوتبال را دارا می باشند. رئال مادرید سرعت و قدرت بسیاری دارد، در حالی که بارسلونا قدرت حفظ توپ بالایی را دارد. اکنون که ال کلاسیکو را ملاحظه می‌کنم، احساس ناراحتی می‌کنم. احساس می‌کنم که قلبم شکسته است، وقتی بازی‌های این دو تیم را به یاد می آورم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.