«گالیفا» هم برای دولت اسپانیا شاخ شد

۰۱م آذر ،

در اقدامی نمادین ۱۶۰۰ یورو مالیات بر درآمدی که از گالیفا جمع آوری شد به دولت مرکزی تحویل داده نشد که به نظر می رسد تابوشکنی از یک نافرمانی در بخش مهمی از کشور اسپانیا باشد.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، کاتالون با جمعیت هفت میلیون و ۵۰۰ هزار نفری در برابر جمعیت ۴۷ میلیون نفری سراسر اسپانیا از سالها قبل خواستار استقلال است و بحران اقتصادی و تضعیف قدرت سیاسی و اقتصادی دولت مرکزی، این موضوع را تشدید کرده است.

تحلیلگران می گویند در صورتی که ملی گرایان در انتخابات محلی به پیروزی دست یابند می توان در انتظار اصلاحاتی در مورد استقلال این منطقه بود که از نظر دولت اسپانیا یک اتفاق تلخ و غیرمنتظره محسوب می گردد.

اما بحران اقتصادی کار را به جایی رسانده که شهر کوچک گالیفا در کاتالون یعنی همان منطقه جدایی طلب اسپانیا، با ۲۰۰ شهروند اولین شهری است که از پرداخت مالیات به دولت مرکزی اسپانیا امتناع کرده است.

مسئولان این شهر می گویند سالانه منابع مالی عمومی و خصوصی بسیاری را تقدیم دولت مرکزی می کنند که عواید آن به این منطقه باز نمی گردد. در همین چارچوب در اقدامی نمادین ۱۶۰۰ یورو مالیات بر درآمدی که از گالیفا جمع آوری شد به دولت مرکزی تحویل داده نشد که به نظر می رسد تابوشکنی از یک نافرمانی در بخش مهمی از کشور اسپانیا باشد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.