گام اول موتلفه برای انتخابات شوراها و ریاست جمهور یازدهم/ حبیبی: جلسات موتلفه برای انتخاب نامزد انتخاباتی بطور رسمی آغاز شد

 به گزارش خبرآنلاین، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی می گوید:«جلسات انتخاباتی» این حزب برای انتخاب کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها آغاز شده است.

نخستین بار این حبیب الله عسگراولادی بود که از احتمال حضور مستقل حزب موتلفه در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده خبر داد.

 هر چند محمدرضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین می گوید این تشکل مانند موتلفه فعلا برنامه ای برای حضور مستقل در انتخابات آینده ریاست جمهوری ندارند اینجا و اتحاد را برای اصولگرایان مفیدتر می بیند، اما محمدنبی حبیبی در مورد خط مشی موتلفه در انتخابات آتی تصریح کرده است که «ما قصد داریم برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا داشته باشیم.»

دبیر کل موتلفه با این حال راه را برای تفاهم نبسته و افزوده است:«اما اگر در زمان انتخابات مصلحت موجب شکل گیری ائتلافی در درون جریان اصولگرایی شود در آن زمان ممکن است تصمیم دیگری اتخاذ شود.»

 تصمیم موتلفه برای حضور مستقل در انتخابات بعد از آن نهایی شد که اعضای این حزب در لیست نهایی جبهه متحد اصولگرایان سهمیه کمی داشتند و این امر موجب ناراحتی قدیمی ترین تشکل اصولگرا شد. اعضای موتلفه هر چند در گفت وگو های رسانه  ای به سازو کار ۷+۸ پایبند ماندند اما ناراحتی شان را برای خود نگاه داشتند و بعد از پایان انتخابات پروژه حضور مستقل در انتخابات را کلید زدند.

حبیبی،که می گوید جلسات موتلفه برای انتخاب نامزد انتخاباتی بطور رسمی آغاز شده است، تصریح کرده است: موتلفه حضور فعالی در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها خواهد داشت.

براساس خبر مخابره شده از سوی خبرگزاری مهر، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، همچنین در پاسخ به این سوال که آیا موتلفه در این حضور مستقل همراهی دیگر احزاب جبهه پیروان را هم با خود دارد؟ خاطرنشان کرد: خیر، ما خود را محور دیگر احزاب نمی دانیم و اعتقادمان برآن است که دیگر احزاب نیز حق دارند به صورت مستقل تصمیم گیری کنند و در این زمینه حق ویژه ای برای خود قائل نیستیم.

 

/۲۷۲۱۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.