گرانترین طلاق های دنیا + تصاویر

ظاهرا بحث داغ مهریه، تنها در کشور ما مطرح نیست و اگرچه در بسیاری از کشورها مبلغ پرداختی به خانم برای طلاق به عنوان مهریه شناخته نمی شود، اما برخی افراد بسیار ثروتمند در گوشه و کنار دنیا، رکورددار پرداخت چنین هزینه ای هستند:

باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه،


۱- روپرت مرداک و آنا

هزینه طلاق: ۱/۷ میلیارد دلار

این زوج پس از ۳۲ سال زندگی مشترک و با وجود سه بچه، در سال ۱۹۹۹ تصمیم به جدایی گرفتند. روپرت مرداک سرمایه دار آمریکایی_ استرالیایی و سهامدار نیوز کورپورشین در جریان این طلاق، ملزم به پرداخت ۱/۷ میلیارد دلار به همسرش شد، تا شماره یک لیست گرانترین طلاق های دنیا را از آن خود کند. روپرت مرداک ۱۷ روز پس از این طلاق با دختر بسیار جوانی به نام وندی دنگ ازدواج کرد.
 


۲- برنی اکلستون و اسلاویکا

هزینه طلاق: ۱ میلیارد دلار


اکلستون میلیاردر معروف و مدیرعامل و سهامدار شرکت های “گروه فرمول یک” در سال ۲۰۰۹ همسر خود را با هزینه ای حدود ۱ میلیارد دلار طلاق داد. البته این مبلغ ابتدا ۴ میلیارد دلار بود که با رضایت اسلاویکا به مبلغ ۱ میلیارد دلار کاهش یافت.
 

۳- عدنان خاشقچی و ثریا
هزینه طلاق: ۸۷۴ میلیون دلار

این زوج سعودی در سال ۱۹۷۴ از یکدیگر جدا شدند، اما ثریا در سال ۱۹۷۹ ادعای مهریه ۲/۵ میلیارد دلاری از همسرش که تاجر و دلال اسلحه بود، کرد.
عدنان و ثریا سپس در سال ۱۹۸۲ روی مبلغ ۸۷۴ میلیون دلار توافق کردند و هزینه طلاق آنها حدود ۲۰ سال به عنوان گرانترین طلاق دنیا شناخته می شد.

۴- کرگ مک کاو و وندی
هزینه طلاق: ۴۶۰ میلیون دلار

کرگ مک کاو، یکی از سهامداران عمده شرکت های مخابراتی و دیجیتالی مک کاو بوده که در اواسط دهه ۹۰، تصمیم به فروش کمپانی خود به مبلغ ۱۲ میلیارد دلار می گیرد.
وندی با دریافت چنین مبلغی از همسر سابقش در لیست ۴۰۰ نفر از ثروتمندترین آمریکایی ها در مجله فوربز قرار گرفت و بخشی از سهام نیویورک تایمز را نیز خریداری کرد.
 

۵- رابرت جانسون و شیلا
هزینه طلاق: ۴۰۰ میلیون دلار

رابرت جانسون یکی از سرمایه گذاران اصلی شبکه تلویزیونی بی. ای. تی و اولین میلیاردر آمریکایی با اصلیت آمریکایی_ آفریقایی بوده است.
این زوج پس از سه دهه زندگی مشترک در سال ۲۰۰۰ تصمیم به جدایی می گیرند و هزینه طلاق آنها برای مدتها سوژه رسانه ها می شود. شیلا اندکی بعد با قاضی دادگاه طلاق خود ازدواج می کند.
 

۶- رومان آبرامویچ و ایرنیا
هزینه طلاق: ۳۰۰ میلیون دلار

رومان آبرامویچ میلیاردر و مالک باشگاه چلسی باید وکلای بسیار زبده ای داشته باشد که از هزینه طلاق نصف دارایی اش (طبق قانون طلاق روسیه) که در آن زمان حدود ۱۸ میلیارد دلار بود، تنها با ۳۰۰ میلیون دلار از همسرش جدا شد.
رومان در زمان طلاق، شانزدهمین مرد ثروتمند جهان بود. ایرنیا این ۳۰۰ میلیون دلار را به صورت املاکی در انگلیس و مسکو و یک هواپیمای شخصی دریافت کرد.
 

۷- مایکل پولسکی و مایا
هزینه طلاق: ۱۸۴ میلیون دلار

مایکل پولسکی مالک و رئیس شرکت اینونرژی یکی از شرکتهای پیشرو در صنعت انرژی های پاک در سال ۱۹۷۵ با مایا ازدواج کرد و در سال ۱۹۷۶ تنها با سرمایه ۵۰۰ دلار به آمریکا مهاجرت کرد. وی پس از موفقیت های شغلی چشمگیر، در سال ۲۰۰۳ همسرش را طبق قانون تقسیم مساوی اموال، طلاق داد.
 

۸- مایکل جردن و جوانتیا
هزینه طلاق: ۱۶۸میلیون دلار

مایکل جردن از مشاهیر بسکتبال آمریکا با همسرش ۱۷ سال زندگی کرد، اما در سال ۲۰۰۶ از وی جدا شد. همسرش خانه ۱۶۸ میلیون دلاری جردن را در ازای هزینه طلاق، گرفت.
 

۹- نیل دیاموند و مارسیا مورفی
هزینه طلاق: ۱۵۰ میلیون دلار

ظاهرا ۲۵ سال زندگی مشترک برای در کنار هم ماندن و زندگی تا آخر عمر با یکدیگر کافی نبود. مارسیا پس از خبرهایی که مبنی بر خیانت همسرش منتشر شد، تصمیم به طلاق از او گرفت، البته هزینه طلاق این زوج هیچگاه به طور رسمی اعلام نشد، اما دیاموند یکبار طی یک مصاحبه به پرداخت ۱۵۰ میلیون دلار اشاره کرد.
 

۱۰- تایگر وودز و الین نوردگرن
هزینه طلاق: ۱۱۰ میلیون دلار

تایگر وودز قهرمان ورزش گلف جهان در سال ۲۰۰۴ با الین نوردگرن ازدواج کرد و در آگوست ۲۰۱۰ از او جدا شد.

۱۱- گرگ نورمن و لورا اندرسی
هزینه طلاق: ۱۰۳ میلیون دلار

گرگ نورمن بازیکن گلف استرالیایی نیز در سال ۲۰۰۶ به ازدواج ۲۵ ساله خود، خاتمه دادند.
نورمن پس از آن، با یکی از قهرمانان تنیس با نام کریس اورت ازدواج کرد که ازدواجشان بیش از ۱۵ ماه نیز طول نکشید.
 

۱۲- استیون اسپیلبرگ و امی ایرونیگ
هزینه طلاق: ۱۰۰ میلیون دلار

استیون اسپیلبرگ کارگردان، تهیه کننده و فیلمنامه نویس آمریکایی و برنده ۳ جایزه اسکار، اولین بار در سال ۱۹۸۴ امی ایرونیگ بازیگر را ملاقات کرد، اما این ازدواج چندان به طول نینجامید و این زوج در سال ۱۹۸۸ تصمیم به جدایی گرفتند. در آن زمان ایرونیگ مالک نیمی از دارایی اسپیلبرگ شد.

۱۳- سامنر و فیلیس رد استون
هزینه طلاق: ۱۰۰ میلیون دلار

ازدواج ۵۲ ساله این زوج نیر سرانجام خوشی نداشت.
سامنر مالک و مدیر شرکت های بزرگی چون ویاکام بوده که فاصله زیادی بین این ۱۰۰ میلیون دلار پرداختی با سرمایه ۱/۵ تا ۲/۵ میلیارد دلاری او وجود دارد. سامنر اما در ازدواج دوم خود دیگر حواسش جمع شده بود و توافق نامه ای را با همسرش جدیدش امضاء کرد تا دوباره مجبور به پرداخت چنین مبالغ هنگفتی نشود.

۱۴-  گای ریچی
هزینه طلاق: ۹۲ میلیون دلار

طلاق گای ریچی علاوه بر قرار گرفتن در فهرست گرانترین ها از این نظر جالب بود که این مبلغ از طرف مدونا به شوهرش پرداخت شد.
در واقع، مدونا اولین زنی بود که پس از طلاق به همسر سابقش نیز پول می پردازد.
 

۱۵- هریسون فورد و ملینا متیسون
هزینه طلاق: ۸۵ میلیون دلار

هریسون فورد بازیگر آمریکایی و از چهره های قدیمی هالیوود و همسرش، پس از ۱۸ سال زندگی مشترک و تشکیل یک خانواده چهار نفره در سال ۲۰۰۴، از یکدیگر جدا شدند.


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.