گرانی‌ها باعث نارضایتی مردم شده است

بینا- نماینده اردستان در مجلس با تاکید بر اینکه گرانی ها ناشی از ضعف نظارت و عملکرد ضعیف دولت در اجرای قوانینی همچون هدفمندی یارانه هاست گفت: گرانی ها به اندازه ای افزایش داشته که باعث نارضایتی مردم شده است.
به گزارش مجلس نیوز ، احمد بخشایش  اردستانی عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی  با تاکید بر اینکه بحث گرانی یک بحث عمومی است گفت: گرانی ها در ماههای اخیر به اندازه ای مردم را اذیت کرده که تبعات نامطلوبی درجامعه بر جای گذاشته است.
وی با تاکید بر اینکه برخی اعتقاد دارند گرانی ها به هدفمندی یارانه ها باز میگردد گفت: همین امر باعث شده تا مردم از دولت بخواهند فاز دوم را اجرا نکند.
نماینده اردستان با تاکید بر اینکه مردم باور دارند اگر فاز دوم هدفمندی اجرا شود قیمتها به صورت نجومی افزایش پیدا میکند گفت:  ناتوانی دولت در کنترل قیمتها باعث شده قانون مهمی مانند هدفمندی یارانه ها زیر سوال برود.
وی در پاسخ به اینکه دولت از ابتدا نیز هدفمندی یارانه ها را به صورت سلیقه ای اجرا کرده است گفت: قبول داریم که دولت هدفمندی را با شیب تند اجرا کرد و اکنون نیز تبعات بدی همچون گرانی های اخیر ناشی از اجرای غلط قانون است.
بخشایش با اشاره به اینکه مذاکرات هسته ای در مسکو، چه ربطی به تورم دارد گفت: چرا باید در اثر مذاکرات هسته ای دلار ۳۰۰ تومان بالا یا پایین برود؟
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه بخشی از گرانی ها هم به عرضه و تقاضا مربوط میشود گفت: یا واردات زیاد است و یا پول زیادی در دست مردم وجود دارد که تورم زا شده است. برای حل این معضل، کمیسیونهای مجلس باید با دولتمردان بنشینند و تصمیمات مقتضی بگیرند.
وی با تاکید بر اینکه تصمیمات دولت و مجلس به مرحله اجرا نمیرسد گفت: بارها دیده ایم که تصمیم گرفته اند اما اجرایی نمیشود بنا بر این باید نظارت قوی باشد. به عبارت بهتر اول تصمیم باید درست باشد و اگر تصمیم درست بود، آنگاه به نظارت برسیم.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.