گرانی کاغذ دامان «صنعت نشر» را نیز گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، شماره پنجاه و هفتم نشریه «صنعت نشر»، نشریه داخلی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با سردبیری محمود آموزگار دبیر این اتحادیه منشتر شد.

بخش نخست این نشریه به سخنان نادر قدیانی، رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در حضور مقام معظم رهبری اختصاص دارد و در ادامه یادداشت سردبیر این نشریه با عنوان «ضرورت تعامل دو سویه» منتشر شده است.

علت معاف نشدن کتابفروشان تهران از مالیات نیز عنوان میزگردی است که با حضور یحیی دهقانی مدیر مسئول نشر مبتکران، محمدرضا توکل، مدیر مسئول نشر صابرین و محمدرضا بنی‌صدر وکیل دادگستری و محمود آموزگار در این شماره از این نشریه مورد توجه قرار گرفته است.

این نشریه در پرونده این ماه خود به موضوع فروشگاه‌های کتاب در تهران پرداخته است که در آن ضمن نگاهی به فروشگاه‌های شهر کتاب، با مهدی فیروزان مدیرعامل موسسه شهر کتاب نیز در مورد وضعیت کتابفروشی‌های تهران گفتگو شده است.

محسن پرویز، معاون فرهنگی اسبق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در گفتگویی تفصیلی با «صنعت نشر» درباره موضوع گرانی کاغذ به بحث و گفتگو نشسته است.

مدیران مسئول انتشارات نشر نو، محراب قلم، آریابان و دیگر نیز ناشرانی هستند که با موضوع یارانه تخصیص یافته به صنعت نشر، اقتصاد نشر، موانع جهانی شدن نشر و فروش کتاب در کشور یادداشت‌هایی را در این نشریه منتشر کرده‌اند.

ماهنامه «صنعت نشر» در ۶۴ صفحه منتشر شده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.