گرفتاری بانکی جدید ایران با چین!

بینا- مرکز مبادلات ارزی از ساعت ۸ صبح روز دوشنبه (سوم مهرماه) در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور دست اندرکاران دستگاه‌های ذیربط شروع به کار کرد و امروز در ششمین روز فعالیت این مرکز نرخ دلار دو درصد زیر قیمت بازار آزاد ۲۴۴۶۳ ریال اعلام شده است.

براساس گزارش ایسنا، میزان مبادلات ارزی در روز گذشته (پنجمین روز فعالیت مرکز) با ۱۴۹ فقره ثبت سفارش مجموعا به ۳۶ میلیون و ۶۱۰ هزار و ۳۵۰ دلار رسید.

در بین متقاضیان این مرکز واردکنندگان کالا با اولویت‌های یک و دو نیز مشاهده می‌شوند که اعلام می‌کنند برای دریافت ارز به بانک عامل (کشاورزی) مراجعه کردند و بانک مربوطه به آن‌ها اعلام کرده که باید به مرکز مبادلات ارزی مراجعه کنند.

به گزارش ایسنا، در اتاق مبادلات ارزی سفارش واردکنندگان پس از اقدام به ثبت سفارش کالا در کارگروهی مورد بررسی قرار گرفته و وزارت صنعت، معدن و تجارت براساس اولویت‌های کالایی آن ها را برای دریافت ارز به بانک‌های عامل معرفی می‌کنند پس از این که خریدار درخواست ارزی خود را ارائه کرد بانک عامل معادل ریالی آن از خریدار دریافت کرده و پس از کسر معادل ارزی آن از حساب شرکت نفت و یا صندوق توسعه ملی ارز درخواست شده برداشت شده و معادل ارزی درخواست شده از سوی خریدار را به حساب بانک خارجی کارگزار او واریز می‌کند.

اما محدودیت بانک‌هایی که توسط بانک عامل برای دریافت ارز معرفی می‌شوند از دیگر مسائلی است که برخی متقاضیان با آن دست به گریبانند، چون تعدادی از بانک‌های شعب خارجی به عنوان مثال در کشور چین دیگر فعالیت نمی‌کنند.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.