گروه‌های خونی خطرناک‌‌تر برای بیماری‌ قلبی!!

مطالعات جدید در دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد افراد دارای گروه خونی AB در مقایسه با افراد با گروه خونی O، بیشتر در معرض بیماری‌های قلبی هستند.

 

Blood.1

 

به گزارش”یک پارس”به نقل از ایسنا، دانشمندان با بازبینی دو مطالعه که ۹۰ هزار تن را برای بیش از ۲۰ سال بررسی کرده بودند، دریافتند که خطر ابتلا به بیماری قلبی عروق کرونری در گروه‌های خونی مختلف متفاوت است.

 

این بازبینی نشان داد که افراد با گروه خونی O پایین‌ترین امکان ابتلا به امراض قلبی را دارند و افراد دارای گروه خونی AB، بیست و سه درصد بیشتر در معرض خطر بودند.

 

این در حالی است که افراد با گروه خونی B یازده درصد و اشخاص با گروه خونی A پنج درصد بیشتر در معرض خطر بودند. محققان پیشتر متغیرهای اثرگذار بر خطر ابتلا به بیماری قلبی از جمله سطح کلسترول، دیابت و فشار خون را در نظر گرفته بودند.

 

در نتیجه این پژوهش مولفه گروه خونی نیز باید به فهرست اضافه شود تا پزشکان بتوانند ارزیابی بهتری را از خطر ابتلا به بیماری قلبی داشته باشند، به ویژه این که آزمایشات تعیین گروه خونی ارزان بوده و عوارض جانبی نیز به دنبال ندارند.

 

آگاهی از ارتباط بین گروه خونی و بیماری‌های قبلی به افراد در ترک عادات نامطلوب که به ابتلا به این بیماری‌ها منجر می‌شوند، کمک می‌کند.

 

نتایج این پژوهش در مجله Arteriosclerosis, Thrombosis and Vascular Biology انتشار یافت.

سلامت و زندگی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.