گروه گردشگران ورزشی فرانسه از مرز آستارا وارد ایران شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، این گروه گردشگر ورزشی که شامل ۴۳ نفر هستند، به صورت تیمی در قالب یک کاروان ورزشی با ۲۳ دستگاه خودرو قصد دارند به طبیعت گردی چهار روزه در شمال ایران بپردازند.

کارشناس مسوول آژانس های مسافرتی و راهنمایان گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان ، هنگام ورود این گروه گردشگر خارجی به خبرنگار ایرنا گفت: متولیان گردشگری کشورمان با هدف معرفی جاذبه های سیاحتی و فرهنگی کشورمان هماهنگ کننده ورود این گردشگران خارجی به ایران هستند.

فرزاد رشیدی افزود: این گروه گردشگری در مدت اقامت چهار روزه خود در ایران ، ضمن بازدید از دریاچه نئور اردبیل در ارتفاعات باغرو ، به منطقه تالش در استان گیلان عزیمت کرده و در مدت اقامت خود در ایران ، به سیاحت در مناطق گردشگری طبیعی استانهای گیلان ، مازندران و گلستان پرداخته و از مرز باجگیران در خراسان شمالی وارد کشور ترکمنستان خواهند شد.

وی ورود این گردشگران را نشانه مطلوب بودن شرایط برای گردشگری سالم در کشورمان دانست و بیان کرد: با ورود گردشگران خارجی زمینه برای جذب منابع ارزی خارجی و به تبع آن توسعه اشتغال و رشد صنعت گردشگری فراهم می شود.

وی درآمدزایی، ترویج فرهنگ بومی، معرفی جاذبه های گردشگری و میراث فرهنگی کشور به ملل دیگر را از جمله آثار مثبت ورود گردشگران و توریست های خارجی برشمرد و اضافه کرد: سیاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور جذب ۵ / ۷ میلیون گردشگر خارجی در سال جاری است.

وی اظهار داشت: مدیریت سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در صدد است تا با تسهیل و فراهم کردن زمینه مسافرت خارجی ها به کشور ، سهم بیشتری از این میزان ورود گردشگر به کشور را به خود اختصاص دهد.

رشیدی همچنین گفت: با توجه به وجود قابلیت های مطلوب در شاخه های مختلف گردشگری در سطح استان گیلان به خصوص در زمینه گردشگری ورزشی ، ورود تورهای گردشگری خارجی می تواند عزم متولیان صنعت گردشگری را برای توسعه این بخش بیشتر کند.

به گزارش ایرنا ، اعضای این گروه گردشگری کشور فرانسه که در مسیر حرکت خود ، از کشورهای ترکیه ، گرجستان ، آذربایجان گذر کرده اند ، قرار است در ادامه ضمن اقامت و بازدید چهار روزه در کشورمان ، به کشورهای ترکمنستان ، ازبکستان ، تاجیکستان ، قزاقستان و روسیه سفر کنند.ک/۳

۵۳۵/ ۶۰۳/۶۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۹۰۶۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.