گروگان های آزاد شده ایرانی در فرودگاه بنغازی

پویا حاجیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام آزادی ۷ گروگان ایرانی در کشور لیبی گفت: هیات گروگان گرفته شده هلال احمر ایران در لیبی صبح امروز آزاد شده و در فرودگاه بنغازی هستند.

روز یکشنبه ۸ مرداد ماه هیاتی ازسوی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران متشکل از هفت نفر به دعوت هلال احمر لیبی از طریق پرواز هوایی به سمت این کشور اعزام شدند. این هیات به صورت کاملا رسمی و با روادید از قبل تهیه شده به عنوان میهمان جمعیت هلال احمر لیبی وارد این کشور شده و در طول اقامت خود در بنغازی با دبیرکل جمعیت و تعدادی از مدیران عالی‌رتبه و مقامهای محلی در لیبی درمورد موضوعات مختلف گفتگو کردند.

ولی سفر اعضای هلال احمر نا تمام ماند و صبح سه شنبه ۱۰ مرداد ماه در در مسیر به هتل تبسی (مقر اقامتشان) در حال حرکت بوده اند که یک گروه مسلح به آنها حمله ور شده و آنها را به منطقه نامعلومی منتقل می کند. بلافاصله هلال احمر ایران و لیبی این اقدام را محکوم کردند.

 منتظر شبر مدیرکل هلال احمر استان تهران، محمدی عراقی معاون امور بین الملل هلال احمر، محمد عباسی مدیرکل حوزه ریاست، بلوچی مدیرکل تدارکات پزشکی، موسوی مشاور رئیس هلال احمر، شاهرضایی معاون درمان هلال احمرو محمد امیر شریفی فرد،کارشناس اموربین الملل  افراد گروگان گرفته بودند .

وزیر امور خارجه دقایقی پیش در گفتگو با رسانه ها آزادی این گروگان ها را اعلام کرد .

محمدی یکی ازاعضای خانواده گروگان های ایرانی درلیبی در گفتگو با مهر با تایید این خبر گفت: صبح امروز خبر آزادی گروگان ها به خانواده هایشان اعلام شد اما در خصوص زمان دقیق بازگشت آن اطلاع رسانی نشده و به ما اعلام کردند به دنبال بلیت و ویزای این افراد برای بازگشت به کشور هستند .


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.