گزارش بانک مرکزی از آغاز “شتاب تورم”

گزارش‌های بانک مرکزی از آغاز دور جدید افزایش شتاب تورم ( رشد نرخ تورم) از ابتدای سال جاری خبر می دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در حالی رشد نرخ تورم که از آن به شتاب تورم یاد می شود، در سال ۹۰ مسیر نزولی را طی می کرد، از ابتدای سال ۹۱ این روند دوباره افزایشی شد.



بر اساس گزارش بانک مرکزی، نرخ تورم که در اسفند ماه سال ۹۰ حداقل رشد یعنی ۰٫۲ درصد را تجربه کرده بود و به ۲۱٫۵ درصد رسید، در فروردین ماه سال جاری با افزایش نرخ رشد به ۰٫۳ درصد به ۲۱٫۸ درصد رسید و در اردیبهشت ماه جاری نیز نرخ رشد تورم ۰٫۴ درصد شد و تورم ۲۲٫۲ درصد را شاهد بودیم.

این در حالی است که روند رشد نرخ تورم در سال گذشته نزولی بود و از ۱ تا ۱٫۲ درصد در اوایل سال گذشته به ۰٫۲ درصد در اسفند سال ۹۰ رسید.

به گزارش فارس، رشد نرخ تورم در فروردین سال ۹۰ برابر ۰٫۸ درصد، اردیبهشت ۱ درصد، خرداد ۱٫۲ درصد، تیر ۰٫۹ درصد، مرداد ۱ درصد، شهریور ۱ درصد، مهر ۰٫۸ درصد، آبان ۰٫۷ درصد، آذر ۰٫۸ درصد، دی ۰٫۴ درصد، بهمن ۰٫۳ درصد و اسفند نیز ۰٫۲ درصد بوده است.

نرخ تورم نیز در ماههای فروردین تا اسفند سال ۹۰ به ترتیب ۱۳٫۲ درصد، ۱۴٫۲ درصد، ۱۵٫۴ درصد، ۱۶٫۳ درصد، ۱۷٫۳ درصد، ۱۸٫۳ درصد، ۱۹٫۱ درصد، ۱۹٫۸ درصد، ۲۰٫۶ درصد، ۲۱ درصد، ۲۱٫۳ درصد و ۲۱٫۵ درصد اعلام شده است.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.