گزارش بانک های اروپایی ، تداوم بحران یورو را تایید کرد

شنبه ۹ اردیبهشت – ۱۰:۳۸:۳۷ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- گزارش جدید عملکرد سه ماهه نخست بانک های اروپایی در سال ۲۰۱۲ میلادی از ادامه بحران در اقتصاد ۱۷ کشور حوزه پولی یورو خبر می دهد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از واحد برون مرزی، بنابر کارنامه سه ماهه نخست سال ۲۰۱۲ بانک های بزرگ اروپایی، بحران اقتصادی در حوزه یورو به راه خود ادامه می دهد.
به گزارش شبکه تلویزیونی یورونیوز ، اطلاعات انتشار یافته نشان می دهد که بحران بخش مسکن در اسپانیا، بانک ها را فلج کرده است و سود خالص بانک `سانتاندر` بزرگترین بانک دولتی این کشور در سه ماهه مورد بررسی در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۱، بیش از ۲۴ درصد سقوط کرده است.
سایر بانک های اروپایی نیز وضعیت بهتری ندارند و همچنان از ادامه بحران اقتصادی و بی اعتمادی مشتریان خود به آینده اقتصادی اروپا رنج می برند.
دولت اسپانیا برای کاهش این بحران، در نظر دارد ۱۰ میلیارد یوروی دیگر از هزینه ها در بخش بهداشت و درمان بکاهد که مردم را نسبت به آینده نگران تر کرده است.
در زمان حاضر بسیاری از اعضای منطقه یورو از ادامه بحران اقتصادی و بدهی ها رنج می برند که حتی در یونان، ایتالیا، اسپانیا و پرتغال منجر به تغییر دولت شد.
بر اساس آخرین نظر سنجی ها، بسیاری از اروپایی ها به خروج فوری از بحران مالی موجود خوشبین نیستند و معتقدند این وضعیت دست کم تا پایان سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت.
 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۲۸۱۰۳۸۳۷۰۱۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.