گزارش تازه مرکز آمار از اجاره بها و قیمت مسکن

این خبر به نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

به گزارش نوساز به نقل از خبرنگار مهر، مرکز آمار ایران قیمت و اجاره زمین و مسکن در ۲۰ ساله قبل را بررسی کرده است که بر این اساس، متوسط قیمت اجاره و مسکن در نقاط شهری کشور در سال ۱۳۸۴ برای زمین کلنگی ۲۵۱ هزار تومان در هر مترمربع بوده که این رقم در نیمه اول سال به ۴۵۵ هزار تومان رسیده است.

همچنین متوسط قیمت زیربنای مسکونی در نقاط شهری در سال ۱۳۸۴ در هر مترمربع ۳۰۶ هزار تومان بوده که این رقم در نیمه اول سال قبل به ۹۸۰ هزار تومان رسیده است. نرخ اجاره در هر ۱۰۰ مترمربع هم در سال ۱۳۸۴، ۱۴۹ هزار تومان بوده که این رقم در نیمه اول سال قبل به ۵۲۸ هزار تومان رسیده است.

براساس آمار انتشار یافته، متوسط قیمت یک مترمربع زمین، ساختمان کلنگی در شهر تهران در بهار سال ۱۳۷۲ در هرمترمربع ۴۹ هزار تومان و در بهار سال ۱۳۷۶، ۱۲۸ هزار تومان بوده است. همچنین دربهار سال ۱۳۸۰ متوسط قیمت ۲۸۰ هزار تومان بود که در بهار سال ۱۳۸۴ این رقم به ۶۲۷ هزار تومان رسید. همچنین این رقم در بهار سال ۱۳۸۸ به یک میلیون و ۱۵۵ هزار تومان و در بهار این رقم به ۲ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان رسیده است.

مرکز آمار ایران در خصوص متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی در شهر تهران اعلام کرده است که این رقم در بهار ۱۳۷۲، ۵۲ هزار تومان و در بهار ۱۳۷۶ ، ۱۵۸ هزار تومان بوده است. همچنین این رقم در بهار سال ۱۳۸۰ به ۲۸۲ هزار تومان، در بهار سال ۱۳۸۴ به ۵۸۷ هزار تومان رسیده است.

بر این اساس نرخ متوسط یک متر مربع زیربنای مسکونی در بهار سال ۱۳۸۸ به یک میلیون و ۵۰۳ هزار تومان و در بهار سال به ۲ میلیون و ۲۴۴ هزار تومان رسیده است.

مطابق آخرین آمار انتشار یافته از سوی مرکز آمار ایران، متوسط قیمت ۱۰۰ مترمربع اجاره به اضافه ۳ درصد ودیعه زیربنای مسکونی در شهر تهران در بهار سال ۱۳۷۲ به ۲۷ هزار تومان و در بهار سال ۱۳۷۶ به ۷۶ هزار تومان رسید. این رقم در بهار سال ۱۳۸۰ به ۱۶۲ هزار تومان و در بهار سال ۱۳۸۴ به ۲۷۵ هزار تومان افزایش یافت. همچنین در بهار سال ۱۳۸۸ متوسط این قیمت به ۷۱۱ هزار تومان و در بهار سال به یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید.

آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.