گزارش تصویری و متنی موسیقی ایرانیان از کنسرت علیرضا قربانی در اتریش

۱۹ام بهمن ،

موسیقی ایرانیان – ابراهیم مولائی: کنسرت بزرگ «حریق خزان» با صدای علیرضا قربانی، آهنگسازی مهیار علیزاده و استقبال چشمگیر مخاطبین در شهر وین اتریش برگزار شد.

علیزاده آهنگساز آلبوم متفاوت «حریق خزان» با اعلام این خبر، دربارهٔ این کنسرت گفت: «در تاریخ ۱۳ بهمن ماه سال جاری (اول فبریه ۲۰۲۴) آلبوم «حریق خزان» و قطعات تازهی که ساخته‌‌ام را با صدای علیرضا قربانی و همراهی گروه «موسیقی هنری ایران»، ارکستر «تهران وین» و گروه کر به رهبری ایمان خمر، در شهر وین اتریش روی صحنه بردیم.»

وی در ادامه صحبت‌‌هایش و دربارهٔ آلبوم «حریق خزان» که در این برنامه اجرا شد، توضیح داد و افزود: «این اثر ارکسترال، ملودی محور و شامل اشعار نو از شاعرانی چون فریدون مشیری و هوشنگ ابتهاج است. همچنین در قطعات تازه از اشعار شاعرانی چون مهدی اخوان ثالث، احمدشاملو و شاعر جوان و آتیه دار سیاوش خاکسار بهره برده‌ام.»

این آهنگساز خاطرنشان کرد: «همچنان در تلاشم مرزهای موسیقی ایران را در حد توانم گسترش دهم، معمولا اهل شعار دادن نیستم ولی فاصله بسیار است و باید این فاصله‌ها را کم کنیم. منظورم تفاوت در کیفیت موسیقی امروز ما و موسیقی جدی اروپاست. تفاوت از همه نوع، از فاصله در نوازندگی، آهنگسازی و رهبری تا جنس ساز و آکوستیک و رفتارهای حرفه‌ای.»

لازم به ذکر است که کنسرت «حریق خزان» به آهنگسازی مهیار علیزاده در داخل ایران هم به روی صحنه خواهد رفت.

در ادامه می توانید عکسهای اختصاصی موسیقی ایرانیان از این کنسرت را ببینید.

منبع: موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir


موسیقی ایرانیان
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.