گزارش تفحص از دانشگاه آزاد بدون اجازه هیات رئیسه مجلس منتشر شد/ با دانشگاهی که فرزند انقلاب است برخوردی کاملا سیاسی می‌شود

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

علیرضا منادی سپیدان، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، درباره انتشار گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه ‌آزاد اسلامی توسط برخی خبرگزاری‌ها پیش از قرائت در صحن علنی مجلس و بدون اخذ مجوز از هیئت رئیسه خانه ملت، اظهار کرد: این اقدام خلاف آئین نامه داخلس مجلس است و خبرگزاری ها نباید پیش از قرائت این گزارش در صحن علنی مجلس آن را منتشر می‌کردند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در این باره افزود: بر اساس مقررات، گزارش‌های تحقیق و تفحص باید ابتدا در هیئت رئیسه مجلس بررسی شده و سپس در صحن قرائت شود که برخی خبرگزاری‌ها متأسفانه این موضوع را رعایت نکرده و خلاق آئین نامه داخلی مجلس عمل کردند.

وی، با بیان اینکه گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی در مجموع گزارش یکسویه بود، تصریح کرد: مسئولان این دانشگاه بارها در جلسات کمیسیون آموزش و تحقیقات حضور یافتند در خصوص موارد مطرح شده در گزارش تحقیق و تفحص توضیح دادند و توضیحات آنها قانع کننده و مستدل بود.

منادی سپیدان با بیان اینکه بر اساس نظر کمیسیون آموزش و تحقیقات قرار شده بود تا گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی بعد از اظهارات مسئولان این دانشگاه اصلاح شود، گفت: با وجود قولی که به ما داده شده بود برخی اعضا بی‌مهری کردند و قدام به انتشار غیرقانونی این گزارش نمودند.

نیمی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس مخالف گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد بودند

نماینده تبریز در مجلس با بیان اینکه گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد با اختلاف یک رأی در کمیسیون تصویب شد، اظهار کرد: در رأی‌گیری که در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس انجام شد گزارش نهایی تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد با ۱۱ رأی مخالف و ۱۲ رأی موافق و تنها با یک اختلاف رأی به تصویب رسید و حدود نیمی از اعضای کمیسیون، مخالف این گزارش تحقیق و تفحص بودند.

با دانشگاهی که فرزند انقلاب است برخوردی کاملا سیاسی می‌شود

وی در پاسخ به این سوال که چرا در این گزارش به تخلفات دوره مدیریت سابق دانشگاه آزاد اسلامی اشاره‌ای نشده است، تصریح کرد: یکی از نواقص این گزارش همین موضوع است و دوره مدیریت دوساله قبلی دانشگاه مورد تحقیق و تفحص قرار نگرفته است و می‌توان گفت با دانشگاهی که فرزند انقلاب است و حدود ۵ میلیون دانش‌آموخته تقدیم جامعه کرده است، برخوردی کاملا سیاسی می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: در این گزارش خدمات دانشگاه آزاد اسلامی به کشور و آموزش عالی نادیده گرفته شده است و اتهاماتی که در خصوص نقش دانشگاه آزاد در انتخابات ۸۸ شده است بی‌عدالتی است زیرا که این دانشگاه هیچ نقشی در فتنه ۸۸ نداشته است و حتی آقای جاسبی در برنامه تلویزیونی شناسنامه هم صراحتا اعلام کرد که به چه کسی رأی داده است و تأکید کرد که یک اصول‌گراست و مخالف ورود دانشگاه به مسایل انتخاباتی بود.

در تهیه گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد، قصد برخی افراد انجام وظیفه نظارتی نبوده است

منادی افزود: به عنوان مثال در خصوص پروژه هتل مارلیک که در گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد به آن اشاره شده است جاسبی در جلسه کمیسیون آموزش مستندات قانع کننده خود را ارائه داد ولی با این وجود باز هم در این گزارش آورده شد و این کار این ذهنیت را به وجود می‌آورد که در گزارش قصد نداشتند که وظیفه نظارتی مجلس را انجام دهند و مقاصد دیگری داشتند.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.