گزارش خبرنگار اعزامی عصرایران به مناطق زلزله زده: کمبود نان در روستاهای ورزقان

هموطنان آذری مان از نظر نان در مضیقه هستند. مشاهدات خبرنگار ما حاکی از کمبود نان در این مناطق است و این نکته ای است که زلزله زدگان از آن شکایت می کنند. در ورودی شهر ورزقان کامیون های حامل بیسکویت و آب معدنی به چشم می خورند. مردم زلزله زده به دنبال کامیون در حال حرکت می دوند و از داخلشان مواد خوراکی بر می دارند.

عصر ایران – به گزارش خبرنگار اعزامی عصرایران به مناطق زلزله زده، محورهای مواصلاتی به مناطق زلزله زده باز هستند و عبور و مرور خودروها صورت می پذیرد. تردد آمبولانس ها و کامیون های ارسال کمک های مردمی در این محورها به چشم می خورد.

در روستاهای اطراف ورزقان امدادرسانی صورت گرفته و چادرهای هلال احمر برافراشته شده اند و فرآیند اسکان هموطنانی که منازل مسکونی خود را از دست داده اند در حال انجام است. هموطنان آذری مان از نظر نان در مضیقه هستند.

مشاهدات خبرنگار ما حاکی از کمبود نان در این مناطق است و این نکته ای است که زلزله زدگان از آن شکایت می کنند. زلزله زدگان در چادرها اسکان داده شده اند و آب معدنی هم در میانشان توزیع شده است.

با اینکه فرآیند اسکان در ورزقان صورت گرفته اما افراد محلی گزارش می دهند که با گذشت ۲۴ ساعت از زلزله، در برخی از روستاهای بین ورزقان و اهر فرآیند امدادرسانی آغاز نشده است. این افراد می گویند که اکثر روستاها تخریب شده اند و با این حال نه چادری برای زلزله زدگان ارسال شده  و نه کمکی برایشان فرستاده شده است. خبرنگار ما در حال عزیمت به این مناطق برای تهیه گزارش کامل تر است.

در میان راه کامیونهای حامل کمک های مردمی به چشم می خورند که در  اطراف کامیون ها جمعیت بیشماری از هموطنان زلزله زده مان برای دریافت مواد غذایی ازدحام کرده اند. کامیون های ارتش هم به چشم می خورند که در حال توزیع آب معدنی در میان زلزله زدگان هستند.

در ورودی شهر ورزقان کامیون های حامل بیسکویت و آب معدنی به چشم می خورند. مردم زلزله زده به دنبال کامیون در حال حرکت می دوند و از داخلشان  مواد خوراکی بر می دارند.

مشاهدات خبرنگار ما از ورزقان حاکی از استقرار چادرهای هلال احمر در میدان اصلی شهر است تخریب مناطق مسکونی بیشتر در روستاها قابل مشاهده است و مناطق شهری آسیب کمتری دیده اند. در این مناطق تخریب ۳۰ تا ۷۰ درصدی گزارش می شود.

اخبار تکمیلی متعاقباً اعلام می شود …


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.