گزارش خبری آریا؛آخرین تغییرات قیمت خرید و اجاره مسکن در شهرتهران

خبرگزاری آریا- بر اساس آمار سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور ، آخرین تغییرات قیمت خرید و اجاره مسکن در شهرتهران اعلام شد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی آریا؛بر اساس سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور که با هدف شفاف سازی اطلاعات معاملات املاک و مستغلات در راستای ساماندهی امور مسکن طراحی و پیاد هسازی گردیده است، بنگاه های معاملات ملکی موظف هستند مشخصات کلیه معاملات خرید و فروشی که سند آن ها از طریق دفتر ثبت اسناد انتقال پیدا می کند را در این سامانه ثبت نمایند. در حال حاضر در مورد معاملات اجاری، بنگاه ها موظف به ثبت معاملات نیستند. این سامانه از اول آذرماه سال ۱۳۸۷ درکل کشور به بهره برداری رسیده است. مجموعه ی حاضر با اقتباس از معاملات ثبت شده در این سامانه برای فصل زمستان سال ۱۳۹۰ در مناطق ۲۲ گانه شهرداری شهر تهران و پس از تعدیل داده های پرت تنظیم شده است.

متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختما نهای مسکونی کلنگی:

متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان های مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران ۲۲۰۲۴ هزار ریال بوده است که نسبت به فصل قبل ۱/۵ درصد ونسبت به فصل مشابه سال قبل  ۳۱ درصد افزایش داشته است.

متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی:

متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران ۲۲۶۲۳ هزار ریال بوده است که نسبت به فصل قبل ۵/۳ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است.
در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیش ترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی
معامله شده در حدود ۳۹۱۳۷ هزار ریال در منطقه ۱ و کمترین آن در حدود ۱۱۵۱۴ هزار ریال در منطقه ۱۸ بوده است.
تغییرات قیمت هر مترمربع زیربنای مسکونی در معاملات انجام شده بین حداقل ۲۱۰۱ هزار ریال در منطقه ۲۰ وحداکثر ۱۲۶۰۰۰ هزار ریال در منطقه ۲ بوده است.

متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی بابت اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی:

متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی بابت اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران ۱۲۷۵۱۰ ریال بوده است که نسبت به فصل قبل ۷/۱ درصد  افزایش داشته است و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲۱/۸ درصد افزایش داشته است.
در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیش ترین متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی بابت اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده، ۱۷۸۴۸۳ ریال درمنطقه ۱ و کمترین آن ۶۱۵۱۳ ریال در منطقه ۱۹ بوده است.
تغییرات اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای هر مترمربع زیربنای مسکونی در معاملات انجام شده بین حداقل ۹۲۷۴ ریال در منطقه ۱۸ و حداکثر ۵۰۳۷۵۰ ریال در منطقه ۲ بوده است.
بر اساس این گزارش ، با توجه به پایان ماه مبارک رمضان و آغاز شهریور ماه فصل جابه جایی ها نیز شروع شده و به تبع آن تقاضا برای خرید واجاره مسکن نیز بالا خواهد رفت و باید دید که بازار مسکن چه واکنشی نسبت به این افزایش تقاضا نشان خواهد داد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.