گزارش خبری آریا؛ آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت و تلفن همراه در ایران

خبرگزاری آریا- بر اساس جدید ترین آمار شرکت مخابرات ایران ، بیش از ۲۹ میلیون نفر در ایران از اینترنت استفاده می کنند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی آریا،  استفاده  بیش از ۲۹ میلیون نفر در ایران از اینترنت می تواند حاوی پیامد های بسیاری باشد که در این مقال نمی توان به بررسی آن پرداخت  واگر بخواهیم از لحلظ درصدی این رقم را حساب کنیم حدود ۳۸ درصد از جمعیت ایران از شبکه جهانی اینترنت استفاده می کنند.
تا پایان سال ۹۰ ضریب نفوذ مشترکان موبایل مخابرات در کشور بالغ بر ۶۳ درصد عنوان شده و تا پایان سال ۹۰ کاربران تلفن‌های همراه   ۴۸ میلیون نفر اعلام  شده  که از این تعداد  ۱۶ میلیون نفر مشترک سیم کارت دائمی و ۳۲ میلیون نفر نیز مشترک سیم کارت‌های اعتباری هستند.
همچنین در این گزارش آمده است که  ۵۳ هزار و ۳۰۶ کیلومتر از جاده‌های اصلی و فرعی و ۶ هزار و ۶۸۰ کیلومتر از مسیر ریلی کشور تحت پوشش شبکه موبایل قرار دارد که براین اساس ۹۹ درصد از جاده های اصلی، ۸۰ درصد از جاده های فرعی و ۸۲ درصد از مسیر ریلی کشور تحت پوشش شبکه موبایل قرار دارند.
بر اساس این گزارش، در حال حاضر  ۲۶میلیون و ۳۶۲ هزار و ۳۷۰ خط تلفن ثابت در کشور وجود دارد  که ضریب نفوذ این نوع تلفن ۳۴٫۶ درصد است .
شرکت مخابرات اینران اعلام کرده است که  ۲۲۹ هزار دستگاه تلفن همگانی شهری و ۱۷۸ هزار و ۱۰۰ دستگاه تلفن همگانی راه دور در کشور نصب شده است.
همچنین تعداد روستاها و مزارع دارای ارتباط تلفنی در کشور ۵۲ هزار و ۵۰۰ روستا است و مردم ۳۳ هزار و ۱۳۶ روستا نیز دارای تلفن خانگی هستند؛ براین اساس مخابرات برای سهولت انجام امور مردم ۱۰ هزار دفتر ICT روستایی نیز ایجاد کرده است.
بر اساس این گزارش ، بیش از ۱۱۵۴ شهر متصل به شبکه دیتا هستند و  تعداد کاربران اینترنت نیز با محاسبه کاربران اینترنت دایل آپ و پرسرعت ADSL حدود ۲۸٫۵ میلیون نفر محاسبه شده است.
 در ارتباطات مخابراتی فرعی و راه دور ۸۰ هزار و ۹۱۳ کیلومتر فیبرنوری و در داخل شهر نیز ۲۰ هزار و ۶۲۴ کیلومتر فیبرنوری کشیده است و علاوه بر اتصال ۳۰ هزار و ۶۸۲ شعبه بانکداری الکترونیکی، از طریق فیبرنوری نیز به ۳۳۴ دانشگاه اینترنت واگذار کرده است.
بر اساس این گزارش ، با توجه به الزامات و تعهدات وزارت ار تباطات و فناوری اطلاعات در برنامه پنج ساله کشور این وزارت خانه باید به توسعه اینترنت و زیر ساختهای آن مبادرت ورزد.
 در همین راستا موضوع راه اندازی اینتر نت ملی حدود چند سال است که مسئولان و متولیان وزارت ار تباطات و فناوری اطلاعات در اول هر سال خبر از راه اندازی اینترنت ملی می دهند و با کلی گویی ها  که در این زمینه انجام می دهند کاربران اینتر نت را در ایران را نگران این امر می کنند که آیا این شبکه داخلی توانایی و قابلیت این حجم از اطلاعات را دارد و می تواند پاسخگوی مناسبی در این زمینه باشد.

 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.